Gjest Slettet-10579 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Hei. Jeg har fiber fra NTE/altibox og har ikke hatt mange problemene siden jeg fikk det. Men, den 7 mars i år gikk nettforbindelsen ned, og jeg måtte kontakte support for å få den opp igjen, omstart av hjemmesentral hjalp ikke. Jeg har fast IP-adresse. DET skulle jeg ikke ha gjort. Hjemmesentralen sto før dette i bridge, og min router fungerte som DHCP-server og styrte hele hjemmenettverket. Etter at teknikeren fra NTE logget seg inn på hjemmesentralen den 7 mars har hjemmesentralen angivelig stått i bridge, men like forbannet så deler den ut IP-adresser til routeren min, og det er ikke den faste IP`en jeg skal ha, men en i 192.168-segmentet. Og da hjelper jo routingen jeg har satt opp i min router fint lite.... Noen som har noen ide til hva som kan være galt, foruten at DHCP-serveren i hjemmesentralen åpenbart er på selvom den skal være av, og hvordan jeg evt. kan fikse dette? Servere og ting er ikke tilgjengelig for verden før dette blir fikset. Tech-folket på jobb idag var av moderat kvalitet så det hjalp ikke. *frust* Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Logg deg inn på altiboxen via nettsiden og deaktiver/aktiver bridge http://nte.altibox.no/login?p_p_id=AltiboxLogin_WAR_portletslogin10SNAPSHOT&p_p_lifecycle=0&p_p_mode=view&saveLastPath=0&_AltiboxLogin_WAR_portletslogin10SNAPSHOT_struts_action=%2Flogin%2Flogin&_AltiboxLogin_WAR_portletslogin10SNAPSHOT_redirect=http%3A%2F%2Fnte.altibox.no%2Fmine-sider%3Fp_l_id%3D889945 Endret 18. mars 2012 av TaZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Den står i bridgemodus nå, men likevel er DHCP-serveren aktiv. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Har du prøvd å deaktiver/aktiver bridgemodus? Funker det ikke så må du jo bare få deg et nytt fiber modem.. Endret 18. mars 2012 av TaZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Har du prøvd å deaktiver/aktiver bridgemodus? Funker det ikke så må du jo bare få deg et nytt fiber modem.. Har nettopp deaktivert det, det var jo rimelig upopulært når minstemann mistet TV-signalet..... Skal forsøke å reaktivere bridgemode snart Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Jøss! Var ikke forberedt på det her, men det virket! Litt merkelig egentlig mtp at jeg har forsøkt det samme tidligere idag. Takker for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå