SuperSjantis Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Jeg har et hjemmekino-anlegg koblet til PC'en, som jeg bruker til spill og film. Jeg hører også en del musikk, men irriterer meg litt over bakhøyttalerene. Musikken spilles selvfølgelig i stereo, men bakhøyttalerene spiller ikke(meget lavt). Jeg lurer på om det er noen måte å evt. få laget profiler i Windows så jeg kan veksle mellom 5.1 og stereo når jeg går fra spill til musikk og omvendt ? Jeg har ikke lydkort, og bruker jack-utgangene på hovedkortet> http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/Maximus_IV_GENEZ/ . Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 for meg høres det ut som det er noe som kan/bør stilles inn på anleget ditt. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Nei, det kan det ikke. Anyways, jeg bruker spotify på denne PC'en, så det er muligens noe der som kræsjer. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 på alle anlegg jeg har vært borte i kan du velge om du output-lyden skal være surround eller 2.0/2.1 så jeg velger å stå på mitt. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Det kan jeg desverre ikke med dette anlegget. Det er en link til det i signaturen min om du vil se nærmere på det. Jeg har jo en fjernkontroll der jeg kan skru ned lyden på bakhøyttalerene, men det hjelper jo fint lite. For å formulere meg på en annen måte: Jeg vil at jeg vet enkle grep skal kunne få den samme stereolyden ut av bakhøyttalerene som jeg får av fronthøyttalerene når jeg spiller musikk, så jeg får fire høyttalere i stereo i stedet for to. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Om du kan lagre forskjellige lyd profiler vet jeg ikke, trenger kanskje egen programvare til det...... Men hvis du høyreklikker høytaler ikonet du har nede til høyre på pcen så kan du vel velge output lyd på en av menyene som kommer opp. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Du må inn i driveren i windows eller lydkortet og sette til 2 kanaler når du skal spille musikk, da får du stereo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå