Gå til innhold

Gjøre om 5.1 til stereo når jeg hører musikk?

Anbefalte innlegg

Jeg har et hjemmekino-anlegg koblet til PC'en, som jeg bruker til spill og film. Jeg hører også en del musikk, men irriterer meg litt over bakhøyttalerene. Musikken spilles selvfølgelig i stereo, men bakhøyttalerene spiller ikke(meget lavt).

Jeg lurer på om det er noen måte å evt. få laget profiler i Windows så jeg kan veksle mellom 5.1 og stereo når jeg går fra spill til musikk og omvendt ?

Jeg har ikke lydkort, og bruker jack-utgangene på hovedkortet> http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/Maximus_IV_GENEZ/ .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jeg desverre ikke med dette anlegget. Det er en link til det i signaturen min om du vil se nærmere på det.

Jeg har jo en fjernkontroll der jeg kan skru ned lyden på bakhøyttalerene, men det hjelper jo fint lite. For å formulere meg på en annen måte: Jeg vil at jeg vet enkle grep skal kunne få den samme stereolyden ut av bakhøyttalerene som jeg får av fronthøyttalerene når jeg spiller musikk, så jeg får fire høyttalere i stereo i stedet for to.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Om du kan lagre forskjellige lyd profiler vet jeg ikke, trenger kanskje egen programvare til det......

Men hvis du høyreklikker høytaler ikonet du har nede til høyre på pcen så kan du vel velge output lyd på en av menyene som kommer opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...