SturlaTheZombie Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Hei, jeg lurer på hvordan få en hjemmemekka server med: 1: Mods 2: Plugins 3: Og det viktigste: Port forwarding uten å gå inn på ruteren. Ja, dette skal være en venneserver så bare 3-4 spillere på om gangen. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Spectryx Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Du MÅ inn på ruter for å portforwarde Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Er det noen måte å gjøre med vanlige servere, at man åpner for spillere utenom det nettverket man har serveren kobla til, uten å portforwarde? Har googla litt, men finner ikke noen løsning. Blir glad for svar Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Søk etter "EasyPortForwarder" Eller noe i den duren.. Den går inn på routeren for deg Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Søk etter "EasyPortForwarder" Eller noe i den duren.. Den går inn på routeren for deg . Den skal jeg sjekke ut Tusen Takk Edit 1: Fant ikke noe som het det Endret 19. mars 2012 av SturlaTheZombie Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Sorry. Sjekket opp nå.. "Simple Port Forwarding" Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Sorry. Sjekket opp nå.. "Simple Port Forwarding" Ok, tusen takk Men forresten. Vet du noe om å få plugins og mods inn på servere? (den man laster ned fra minecraft.net) Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Vet ganske mye om det ja Hva er problemet? Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Lurte egentlig bare om hvordan . Har hatt god erfaring med servere, men ikke sånn man ikke får fra host. Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Last ned Bukkit Dem har en sånn "simple 1 click setup" greie Så er det bare å laste ned plugins og legge dem i mappa "plugins" Står en del på forumet på www.bukkit.org Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Last ned Bukkit Dem har en sånn "simple 1 click setup" greie Så er det bare å laste ned plugins og legge dem i mappa "plugins" Står en del på forumet på www.bukkit.org Ok Hva med mods da? Og et spørsmål til. På den Simple Port Forwarding. Er inne på sida dems nå, men aner ikke hvor jeg skal gå Vet du noe mer om det? Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Plugins og mods, er vel det samme http://www.simpleportforwarding.com/download Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Åja Tusen takk Men på sida til portforwarding, aner jeg ikke hvor jeg skal gå. Du vet det vel ikke du? EDIT: Du skrev jo link til det i sta, dumme meg Endret 19. mars 2012 av SturlaTheZombie Lenke til kommentar
Roger Nystad Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Eneste alternativet jeg kommer på for øyebliklet, er gjennom lan, f.eks Hamachi eller annet. jeg annbefaler Bukkit i det sterkeste, mange flotte pluggins, og ikke for avansert å bruke. Lykke til! Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 hmm.. Vet ikke om jeg husker riktig... mener det er en slags 1.2.3 greie Du få finne routeren din i lista... så skrive inn passordet og bruker... så er det bare og legge til en ny port.. og trykke update router.. Tror det står litt bedre forklart på siden dems ett sted Lenke til kommentar
Roger Nystad Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hvis du ønsker å prøve Port Forward manuelt...(Det er ganske enkelt) så går du inn på 192.168.0.1 i nettleseren, hvis jeg husker riktig, og fortsetter til du finner Port Forwarding, som oftest under advanced config, avhengig om hordan ruter du har. Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Hvis du ønsker å prøve Port Forward manuelt...(Det er ganske enkelt) så går du inn på 192.168.0.1 i nettleseren, hvis jeg husker riktig, og fortsetter til du finner Port Forwarding, som oftest under advanced config, avhengig om hordan ruter du har. Men du? Nå har jeg kommet til check list del 5, der hvor man skal lage/legge til port. Skjønner ingenting der Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Minecraft bruker orginalt 25565 (mener jeg å huske ) Da setter du 25564 på den første og 25566 på den andre.. Da åpner den portene 25564-65-66 Noe som visstnok skal være flott for minecraft .... Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Og har et problem nå. Jeg vet ikke hvilken ruter det er (en fra get), og jeg får ikke lov til å logge inn på ruteren av moren min så kan ikke legge inn brukernavn og passord :/ Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Da har du ett problem.. Kom deg inn på serveren min i stedet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå