Mitsu3000 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hvilket oppsett bruker dere på rammen? Har et Abit IC7 kort, hvor det står 2x512 Geil PC3500 Golden Dragon ram. Har sett at 6,3,3,2 er vanlig men vet ikke helt hva det betyr eller hvor man stiller det. Nå står CAS på 2.5 (prøvde på 2 med 2.8V, men det gikk ikke), mens "Act to precharge", DRAM RAS#to CAS#delay og DRAM RAS#precharge tør jeg ikke røre, siden jeg ikke har peil hva det er Er som vanlig svært så takknemelig for svar :smile: Dere har hjelpt meg mang en gang og det skal dere ha takk for Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hvilket oppsett bruker dere på rammen? Har et Abit IC7 kort, hvor det står 2x512 Geil PC3500 Golden Dragon ram. Har sett at 6,3,3,2 er vanlig men vet ikke helt hva det betyr eller hvor man stiller det. Nå står CAS på 2.5 (prøvde på 2 med 2.8V, men det gikk ikke), mens "Act to precharge", DRAM RAS#to CAS#delay og DRAM RAS#precharge tør jeg ikke røre, siden jeg ikke har peil hva det er Er som vanlig svært så takknemelig for svar :smile: Dere har hjelpt meg mang en gang og det skal dere ha takk for OK skal prøve å hjelpe, jeg kjører med samme brikkene og har innstillingene på 2-6-3-3 jo lavere tall jo mer aggresive innstillinger, vil den ikke starte med disse så kan du kjøre med feks 2,5-6-3-3 eller 2,5-7-3-3 osv. Du går i bios på Advanced Chipset Features, trykker enter så får du frem Dram Timing Selectable sett denne til Manual Cas Latency Time: settes til 2-2,5 eller 3 Act to Precharge delay : settes til 5-6-7 eller 8 Dram Ras# to Cas# : settes til 2-3 eller4 Dram Ras# Precarge : settes til 2-3 eller 4 trykk eskape og lagre: Ville prøvd å begynne med 2,5 -7-3-3 først og så stilt gradvis ned så ser du hva den laveste stabile innstilling blir. Håper dette hjalp :wink: Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg slet også litt med mine PC3500 før de ville gå på 2,3,3,6 men etter litt fikling så gikk det. Hos meg var det VMEM som måtte stilles på maks, mens CL MÅTTE stå på 2. Satte jeg den til 2.5 fikk jeg den kjente minne ikke tilstede pipingen... -KJ Lenke til kommentar
Mitsu3000 Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Takker Snekkern og jevel for matnyttige svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå