Gå til innhold

Erstatte min 10 år gamle Linksys WRT54G router

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sleng gjerne inn litt info om førsteinntrykk og erfaringer. Grei dekning? Stabil? Enkel å sette opp?

Godt førsteinntrykk! Passet akkurat inn i svakstrømsskapet mitt :)

Forsåvidt enkel å sette opp men jeg liker å ha alt på min egen måte så jeg brukte noen timer på å gå igjennom alt da.

Foreløpig dønn stabil.

Eneste jeg har å utsette på den er at den er mye varmere enn min gamle Linksys, sikkert pga innebygde antenner.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Varme routere er en gjenganger. Skulle nesten tro at produsentene ikke visste at de avga varme. Folk vil vel ikke ha vifter som suser i de, men synes generelt at noen kunne hatt bedre lufting i det minste. Varmen stiger opp, så luftehull på toppen burde vært mulig.Man har også kommet langt med kjøleribber på ram, prosessor, skjermkort, hovedkort osv så det burde være mulig å ha lignende løsninger på routere også.

Det er vel prosessorer og andre ting som avgir varmen, ikke antennene i seg selv.

Lenke til kommentar

Sleng gjerne inn litt info om førsteinntrykk og erfaringer. Grei dekning? Stabil? Enkel å sette opp?

Merker du noen forskjell i signalstyrken på om svakstrømsskapet er luket eller om det står åpent?

Som du selv var inne på; hvor godt fungerer det å plassere radiosendere/-mottakere inni et metallskap?

Lenke til kommentar

Merker du noen forskjell i signalstyrken på om svakstrømsskapet er luket eller om det står åpent?

Som du selv var inne på; hvor godt fungerer det å plassere radiosendere/-mottakere inni et metallskap?

Det er en merkbar forskjell men i min middels store leilighet over 2 etasjer fungerer det helt greit. Signalstyrken kunne vært bedre men jeg mister den aldri :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...