Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva skal man gjøre ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann :)

Hva kan man gjøre på skolen hvis man kjeder seg? :xmas:

Takker for svar på forhånd! :dribble:

Var en kort post, hvilken skole? (VGS, universitet)

Hvilken linje?

Og hva er motivasjonen? Vil du gjøre det bedre eller få tiden til å gå? :p

Er vell egentlig en grunnskole (ungdomsskole)

Jeg vil jo gjøre det bra på skolen, men tenker litt sånn at detskal være gøy på skolen... hvis du skjønner ? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg vil jo gjøre det bra på skolen, men tenker litt sånn at detskal være gøy på skolen... hvis du skjønner ? :hmm:

Det er litt vanskelig må jeg si, men tror det å følge med og forstå baktankene om hvorfor man lærer enkelte ting vil gjøre ting mer interessant. Hvis man følger opplegget skolen har så går det jo bra, gjør oppgavene og sånn som du får beskjed om.

Men husk å være sosial, det hjelper alltid på :)

Var ikke mye hjelp i svaret, kanskje andre kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Heisann :)

Hva kan man gjøre på skolen hvis man kjeder seg? :xmas:

Takker for svar på forhånd! :dribble:

Var en kort post, hvilken skole? (VGS, universitet)

Hvilken linje?

Og hva er motivasjonen? Vil du gjøre det bedre eller få tiden til å gå? :p

Hvis du vil gjøre det bra på skolen; sørg for at du møter forberedt til timene. Da får du mer ut av timene, og du vil merke at det er nyttig det du får inn mens du sitter der.

Hvis du er helt blank når du kommer inn til skolen, uten forutsetninger for å forstå/henge med på det som er temaet for leksjonen, er det større fare for at du faller ut, ikke klarer å følge med, og dermed; vil finne på andre ting som er mer "morsomme".

Det er for øvrig bare å innse det; det er ikke alle fag på skolen som er like morsomme, eller som vi liker like godt. Heller ikke er det slik at du ALLTUD vil klare å henge med/finne faget interessant uansett hvor mye du har forberedt deg til timen.

For å motivere deg i situasjoner som dette bør du fortelle deg selv at dette er noe du kan klare selv om det er tørt/kjedelig/vanskelig.

Jeg vet ikke hva som motivere deg/hva du liker ved skole/skolearbeid og utanning. Men jeg pleide i alle fall å motivere meg selv ved at det jeg gjør nå setter grunnlaget for resten av livet mitt.

Jeg pleide å se for meg hvordan livet mitt ville bli dersom jeg gjorde det jeg skulle gjøre p skolen; det ville gi meg gode karakterer, og videre forutsetninger for å komme inn på de studieen jeg ville, få en god og solid utdannelse og få en god jobb.

Hvordan skolen kan bli "morsom" spørs litt hva du legger i det. Det er riktig som den over her sa, at du må vre sosial. Men pass på at du ikke er alt for sosial i timene, slik at læringen og nytten av undervisningen må vike til fordel for snakkis med venner og nettsurfing.

Tenk heller slik at hvis du følge godt med i timene og gjør selve arbeidet som skolen krever, da kan du med sannelig god samvittighet ta en pause i friminuttet; da kan du snakke med veninnene dine osv.

Og så vil jeg anbefale deg å legge merke til de små hendelsene/morsomhetene i skolehverdagen; han som alltid faller av stolen, han som alltid kommer for sent, læreren som har en morsom måte å prate på, bærta i klassen, eleven som alltid må diskutere med læreren om absolutt alt, nerden som kan alt sammen, osv. Med andre ord; alt dette som vi forbinder med "skole"; det er et vakkert fenomen i seg selv! Det er slike småmorsomheter/hverdagene på skolen som jeg husker best fra min tid der; og jeg tror du kommer til å ta med deg slike tng videre du også!

Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...