Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen slår seg ikke på ved oppstart. Trenger hjelp snarlig.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det som regel noe problem en eller annen plass.

Har du nettopp laget datamaskinen eller fungerte den før?

Om den har fungert før er det som regel skjermkortet eller strømforsyningen som har tatt kvelden , andre faktorer kan være defekt hovedkort eller

løse kabler.

Lenke til kommentar

Den har funkert før, men så ble den så varm og slo seg av. Så slo jeg den på men så recogniza ikke dataen monitoren. Jeg tror ikke jeg tar sjansen på å kjøpe et nytt skjermkort hvis det ikke er problemet.

En ting til. Hvorfor er tittelen forandret?

Lenke til kommentar

Er det samme med min maskin, får ikke kontakt med skjermen. Når jeg rebooter en del ganger så klarer den av og til å få kontakt med skjermen. Utrolig irriterende. Har prøvd å bytte litt om på rambrikkene med varierende hell..

Har prøvd med et annet skjermkort til ingen nytte. Har også prøvd med ny harddisk(ssd); da virka maskina fint i 3 dager, så var det tilbake til det samme problemet som før.

Det eneste som står igjen nå etter min mening, er å prøve med splitter nye rambrikker(bestilt).

Håper dette kan hjelpe deg litt med feilsøkinga.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem tror jeg, får dere en feilmelding på skjermen før den blacker ut?

prøv å kjøp "luft på boks" og kjør en rens på samtlige vifter gpu, cpu, etc

I mitt tilfelle får jeg ikke kontakt med skjermen i det hele tatt. Har luftrensa maskina også.
Lenke til kommentar

Har du flere uttak til skjermkabel på skjermkortet ville jeg lekt meg litt rundt med å bytte mellom hvilket uttak du bruker.

Hår du prøvd å ta ut strømmen, trykke på "på-knappen", ta ut og inn bios-batteriet som sitter på hovedkortet for så å putte i strømmen igjen å starte maskina?

Siden du sier at pc'n ble varm før den skrudde seg av kan det også hende at det har gått en transistor e.l. på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...