Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor blir folk Pick-Up Artists? Personlige grunner?

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som har inntrykk av at PUA-folk tror byen er det eneste som eksisterer?

Eller at de tror at det å få napp på jenter på byen er en bra ting? At det er noe som automatisk medfører respekt? Altså jeg er imponert over mine venner som har hatt mer stabile forhold over flere år enn meg, ikke over de som ikke klarer å holde på ei jente og gjøre henne lykkelig..

Jeg syntes litt synd på alle PUA-folk som ikke får oppleve gleden av å være i et fast forhold men istedet må nøye seg med masse ulike jenter hele tiden av varierende kvalitet.

Når jeg tenker over det så er PUA kanskje et naturlig utvei for de som ikke klarer å ta godt vare på ei jente? At de overbeviser seg selv om at faste forhold på en eller annen måte er en uting og kun for "tapere"?

Eller har jeg misforstått? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner mange som ikke driver med "pick up" som ikke vil ha forhold. Tror det mer er en kulturting og hvor man er i livet som bestemmer om du vil ha forhold eller ei.

Personlig mener jeg at PUA-begrepet er veldig misforstått. Det er ikke noe magisk med PU, og de fleste gutter jeg kjenner sjekker opp jenter uansett om de har lest bøker om det eller ikke(med variende resultat). Det er morsomt at straks man sier at man går ut på byen for å sjekke, så blir man sett ned på. Logikken er litt manglende her, for resultatet er jo det samme uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke forstått dette. Hvorfor er det noen som tror at man får respekt av å ligge rundt? Når ble det noe å måle "kred" etter? Jeg kan ikke tro annet enn at det er kun i ungdomsskolemiljøer man får "kred" av slikt, så snart man bikker tyve så bør man vel ha vokst fra seg slikt.

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra å være i lange forhold til å prøve pick up.

Vært i to forhold, et som varte i tre år, og et som varte i litt over et og et halvt år.

Har ingen problemer med å skaffe meg atter et forhold om jeg vil.

Det som er vanskelig for meg er å sjekke damer på byen.

Jeg vil gjøre det som er vanskelig, utfordrende og spennende.

Jeg har heller ikke forstått dette. Hvorfor er det noen som tror at man får respekt av å ligge rundt? Når ble det noe å måle "kred" etter? Jeg kan ikke tro annet enn at det er kun i ungdomsskolemiljøer man får "kred" av slikt, så snart man bikker tyve så bør man vel ha vokst fra seg slikt.

En av kvalitetene til en god pick up artist er at cred er ubetydelig.

Hvis man driver pick up for å få cred og skaper en identitet rundt det, vil man også være veldig redd for å faile og skade identiteten, og det er ikke en tiltrekkende kvalitet.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...