Gå til innhold

AGOIA stepping

Aleks_r

Anbefalte innlegg

Omtrent hvor mye tror dere(formann) at en palomino Xp2000+ med AX 2000 DMT3C AGOIA 0222 CPBW 98388830729 stepping kan komme? I dag kjøres den default hastighet på et Asus A7V333, og med en bedriten GlacialTech Igloo2310, som ikke drar skinnet av pølsa. Samtidig lurer jeg på om noen har erfaringer med CoolerMaster Aero 7?

Ikke gjør narr av meg :lol:

Disclaimer: jeg er litt n00b på steppings enda, og vil ha hjelp av dere gutta som kan dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke den steppingen er så ille. Skal tro at 1,8Ghz kan være innenfor rimelighetens grenser. Har du flaks så kan du komme lenger, men du må passe på temperaturen på CPU. Over 60 pleier det å bli ustabilt.

AGOIA 0222 CPBW 98388830729

9 tallet i begynnelsen av tallrekken kan fortelle deg litt om hvor bra den er. 9 er en av de gode tegna man kan ha der. Andre tegn som er bra er Y, Z, K og 4(mulig det er noen andre bra også, men det er lenge siden jeg sist sjekket det). Kan huske at jeg leste om det for en god stund siden, så jeg husker ikke helt om Y eller 9 var den beste. Tar jeg ikke feil så er Y best.

Hadde du hatt et annet tegn enn de jeg nevnte ville nok ikke prosessoren klokket like bra.

De fire andre tallene jeg har uthevet er batchnummer. Vet ikke hvor mye det hadde å si på palomino sin tid, men alt under 200 på en T-bred er som regel bra. Som du ser så har du 729, noe som ikke er så bra.

Har selv en XP2100+ T-bred B med elendig bachnummer(litt over 1500), men den klokker godt fordet.

Og siden du skriver et eller annet helt nederst i dritliten skrift slik at det ikke går ann å lese den, så driter jeg lang mars i hva som står der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...