Gå til innhold

Stjålet (?) klokke

Error

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg er hos en vertsfamilie i Nederland, kom i går fredag ettermiddag, og har vært innom i dag, drar hjem i morgen.

Plutselig er min veldig (veldig) dyre klokke forsvunnet, jeg kan ikke finne den noe sted. Jeg er alltid veldig påpasselig siden den er verdt så mye, og jeg tar den derfor aldri av så fremt jeg ikke skal dusje.

Jeg er 100% sikker på at jeg tok med meg klokken inn i huset hos vertsfamilien min, og ett av barna kommenterte den til og med.

Vertsfamilien er veldig rike og ville aldri gjort noe sånt, men litt etter jeg dusjet i går gikk jeg ned for å snakke med familien og spise middag, hvorpå hushjelpen (som jeg ikke visste eksisterte) listet seg inn på kjøkkenet, sa forsiktig hade og var borte.

De to eneste mulighetene jeg kunne ha lagt klokken min er enten på badet jeg dusjet, eller på rommet mitt hvor jeg byttet klær. Har lett grundig gjennom begge rommene, og den finnes ikke noe sted.

Siden jeg drar i morgen tidlig haster det ganske mye. Så, grunnlaget mitt for å skylde på hushjelpen er veldig tynt, men hvordan kan jeg stille et spørsmål til dem på en høflig måte hvor jeg spør om de kan spørre hushjelpen om har sett klokkken, uten å skylde på henne (tross alt kan det jo være mulig at den har falt ned i en sofa eller noe, selv om jeg tviler svært sterkt).

TL;DR: Er hos vertsfamilie i Nederland. Hushjelp -kan- (ikke sikkert) ha stjålet min veldig dyre klokke, har dårlig tid siden jeg drar i morgen tidlig. Hvordan løses problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...