elisetokberg Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Vil først bare si at jeg er ganske ny på forumet her, så er ikke sikker på om dette hører til i riktig tråd..men er litt bekymret for sønnen min og trenger høre hva dere andre synes. Jeg har en sønn på 4 år som slo ut en melketann for et par dager siden. Vi dro til tannlegen vår her i Oslo for å sette den inn igjen, men fikk beskjed om at vi ikke trengte å bry oss om det siden det var en melketann og den ville ha falt ut naturlig om et par år uansett.. Men det synes jeg virker rart.. Burde ikke barna ha melketennene fram til de faller ut naturlig slik at de kan tygge maten riktig?? Nå kan det være for sent å reise til tannlegen, så jeg håper inderlig ikke at det ble gjort en feil.. Noen som har erfaring med slikt? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Kan barnet tygge maten sin riktig? Ja? Da er det ingenting å bry seg om. 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Det virker nå veldig rasjonelt det tannlegen sier. Du kan jo følge med litt og se hva som skjer. Kroppen tilpasser og beskytter seg selv når tennene faller ut, så jeg er vel i utgangsunktet enig med tannlegen. Om det mot formodning skulle bli komplikasjoner så kan du jo ta det videre. Litt ubehagelig og uvant er det sikkert i begynnelsen, men det går seg nok til, skal du se. Hvis du vil ha en second opinion på dette kan du høre med Den norske tannlegeforening; http://www.tannlegeforeningen.no/kontakt/default.aspx Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Det er helt vanlig prosedyre, du har ikke noe å bekymre deg for. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 jepp, helt standard. blir teit å bruke alle de latterlig mange tusen kronene det koster å få satt inn ei tann igjen når den ramler ut om noen år Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Min niese slo ut begge fortennene, ingenting ble gjort der heller, utenom å sjekke at alt så riktig ut etterpå da. Hun klarte seg helt fint til hun fikk ny ett år eller to senere. Får de i det hele tatt satt inn gamle tenner da? Ser uansett ikke poenget med masse penger ut og styr for en tann, tipper barnet er fornøyd med å slippe å få den inn igjen, tror det er ganske vondt... Som nevnt, kroppen tilpasser seg, det gjør kanskje vondt å tygge der helt i starten, men det blir bedre. Siden det bare er 1 tann kan jeg ikke se at spising ikke skal fungere skikkelig... Endret 19. mars 2012 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg mistet selv en halv tann når jeg falt ned trappa som svært aktiv treåring. Det gikk helt fint TIL de nye tennene kom, og den tanna faen ikke ville ut. Måtte trekke den til slutt. Personlig mener jeg at vi burde kvitte oss med alle tennene og bare bruke gebiss fra 2-årsalderen av. LANGT enklere! Lenke til kommentar
empetre Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Mistet ene fortanna når jeg gikk i barnehagen. Var ikke før i første- eller andreklasse den vokste ut igjen. Helt normal prosedyre. Ingen skade skjedd her :-) Du kan nok ta det helt med ro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå