JackTheRipper Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 <?php $num3 = ("1"); $filnavn = ("nommer.txt"); $open = fopen($filnavn) function counteraddone($num) { $nommer = addone($num) echo ("$nommer"); function addone ($num2) { return $num2 + $num3; } fwrite($filnavn echo ("$nommer")); fclose($filnavn); ?> Der var en kode jeg har laget det skal være en hjemmeside teller slik som teller hvor mange folk som har vert på sida mi så å så lenge .... Parse error: parse error, unexpected T_FUNCTION in ****index.php on line 157 ... Hva i huletutn feila dinna her ? :x :-? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Ehhh.... Leste jeg riktig?? Jeg er da ikke så full.... Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Det feiler funksjonen fleire ting, dei to viktigast er at du aldri avsluttar funksjonen counteraddone($num), den andre er at du antar at variablar er autoglobale. Du kan ikkje bruke variablar inne i ein funksjon, dersom dei først er brukt utanfor funksjonen, og ikkje er gjeve som parameter til funksjonen. Då er du nødt til å nytte "global $variabel", som gjer at variabelen vert tilgjengeleg overalt i koden din. Lenke til kommentar
JackTheRipper Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Det feiler funksjonen fleire ting, dei to viktigast er at du aldri avsluttar funksjonen counteraddone($num), den andre er at du antar at variablar er autoglobale. Du kan ikkje bruke variablar inne i ein funksjon, dersom dei først er brukt utanfor funksjonen, og ikkje er gjeve som parameter til funksjonen. Då er du nødt til å nytte "global $variabel", som gjer at variabelen vert tilgjengeleg overalt i koden din. nå har jeg laget noe på scripte slik d skal lesest av .. jeg er ganske n00b d er 2 scriptet mitt jeg fikk php boka mi i forgårs og begyte på dette scripte her : alså litt nyere versjon av det jeg sente inn først <?$num3 = ("1"); $filnavn = ("nommer.txt"); $open = fopen($filnavn, "w"); function counteraddone($num) { $nommer = addone($num); function addone ($num2) { return $num2 + $num3; } fwrite($filnavn, "$nommer"); fclose($filnavn); ?> <? $filnavn2 = ( "nommer.txt" ); $tekst1 = fopen( $filnavn2, "r" ); $tekst = fread( $tekst1 ); fclose( $filnavn2 ); echo (" $tekst "); ?> Lenke til kommentar
z_lakaman Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Dette er vel riktigere: <?php $filnavn = "nommer.txt"; $open = fopen($filnavn, "w"); function counteraddone($num) { $nommer = $num+1; return $nommer; } fwrite($open, "$nommer"); fclose($open); ?> <? include "nommer.txt"; ?> Lenke til kommentar
JackTheRipper Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Dette er vel riktigere: <?php $filnavn = "nommer.txt"; $open = fopen($filnavn, "w"); function counteraddone($num) { $nommer = $num+1; return $nommer; } fwrite($open, "$nommer"); fclose($open); ?> <? include "nommer.txt"; ?> den funker jo vertfall ikke Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 den funker jo vertfall ikke Uten feilmeldinga du får er den kommentaren der totalt unyttig. Lenke til kommentar
z_lakaman Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg visste jo at den ikke kom til å fungere, jeg bare renskrev en del av det du hadde skrevet. Dette er den greieste måten å gjøre det på, selv om den egentlig ikke kan brukes til noen verdens ting... <?php $filnavn = 'tekstfil.txt'; $filarray = file($filnavn); $tall = $filarray[0]; $tall = $tall+1; $fp = fopen($filnavn,"w"); fwrite($fp,$tall); fclose($fp); // For å vise antallet: include $filnavn; ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå