Gå til innhold

Skjule shares

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en filserver som pc'r og en extreamer prodigy er koblet til. jeg har definert en admin bruker på serveren som jeg bruker fra min egen pc til å gjøre konfigurere og aksessere alle server ressurser.

Så har jeg definert en bruker for extreameren... denne skal kun se foldere ikke disk sharene. Hvordan kan jeg skjule disk sharene for prodigy boxen. den bruker smb til å aksessere serveren.

Serveren er en 2008 R2

Snabelen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

denne skal kun se foldere ikke disk sharene. Hvordan kan jeg skjule disk sharene for prodigy boxen. den bruker smb til å aksessere serveren.

Litt usikker på hva du mener med at den skal se foldere men ikke shares?

Alle shares som ender med $ er skjulte, dette er vanlig måte å skjule shares på i windows.

Heter sharet "FILSHARE" (dvs."\\FILSERVER\FILSHARE") i dag endrer du det til "FILSHARE$" (dvs. at det nås på \\FILSERVER\FILSHARE$).

(Edit: Typo)

N.

Endret av NoBo
Lenke til kommentar

Sleng på et dollartegn på mappenavnet når du deler den. F.eks: \\Servernavn\Delingsnavn$ - dette er automatisk skjult i Windows. For Linux kan du vel ha punktum forran(?)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Det som er så irriterende er at jeg ser også feks default sharene eks: satt inn en ny HDD, den ga jeg disk bokstaven F: den finner prodigy boksen som F$, det vil jeg jo ikke. Brukeren definert for denne boksen er standard bruker kun med lesetilgang.

Litt dårlig forklart tidligere... dersom jeg har en disk si H, den er share'a på admin brukeren som en disk. Men bare katalogen på H, H:\film er delt med prodigy brukeren. Hvordan kan jeg hindre at prodigy brukern da ser sharet h:

Var det bedre forklart ? :)

Snabelen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...