Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Søvnproblemer og svineinfluensavaksinen

empetre

Anbefalte innlegg

Har i ca 2,5 år slitt med søvnproblemer. I perioder sover jeg masse og lenge, mens andre ganger sover jeg omtrent ikke (0,5-1t natta). Uansett om jeg sover lenge, så våkner jeg groggy, drittrøtt og sliten. Slik er det ut hele dagen.

Er ikke før nå de siste mnd jeg kom på at jeg tok svineinfluensavaksina. Noen som har hørt om andre problemer etter den bortsett fra narkolepsi? Søvnproblemene oppstod omtrent 1-1,5 mnd etter jeg tok den.

Er det bare jeg som er desperat og leter etter årsak til problemene, eller kan det ha vært vaksina som ødela meg?

Endret av empetre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke utelukke at det er vaksina som har gjort det, men det kan også være noe annet!

Det beste tipset jeg kan gi deg er å komme deg til lege, finne ut hva det kan være for noe og legge alle kortene på bordet og informasjon om når du tok vaksina.

Antar at det er flere varianter av Narkolepsi og søvnforstyrrelser og at det er godt mulig vaksina er årsaken, men det kan som sagt være andre sykdommer som forårsaker dette og du bør finne ut hva det er i tilfelle du behøver behandling snarest.

Lenke til kommentar

Har vært hos legen helt siden jeg fikk søvnproblemene. Han har ikke på de 2,5 åra nevnt vaksina engang. Har fått henvisning til Akershus sykehus nå, men er for lenge til timen. Tror jeg skal ringe ned å nevne vaksina, å spørre om å snike litt i køen. Dette har utsatt utdannelsen min, og jeg er ikke i stand til å jobbe mer enn maks 16 timer i uken. Skikkelig slitsomt og ikke minst DRITT!

Ingen som har hørt om andre som har fått andre helseproblemer enn narkolepsien?

Lenke til kommentar

Nei, det hadde jeg ikke. Takk! Både legen min, foreldre og andre jeg har snakket med sier tilstanden min likner veldig på ME. Det eneste jeg ikke får til å passe er at jeg ikke sover bra (ME pasienter sover ofte veldig tungt og lenge (min mor har ME)). Og at jeg blir litt mer våken om kvelden/natten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...