tomsi42 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Lukter 60D og godt objektiv innen kort tid med det tempoet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Men jeg har holdt på med foto en liten stund, og, nå er ikke dette mye å skryte av, men jeg har et Canon S95. Og på bare et år nå, har jeg tatt over 13 000 bilder. Jeg vil vel anta at jeg er over gjennomsnittet interessert i foto, og kommer nok til å ha det som en hobby, forhåpentligvis livet ut. Det som burde avgjøre er bruksmønstret, hvis du liker og fikle med innstillinger for å optimalisere fotograferingen eller om du stort sett bruker automodusen. Jeg også gikk fra 450D til semiproft-kamera siden jeg syntes det tok for lang tid og justere samt fikk ikke nok informasjon i den lille søkeren, men hvis du ikke har intensjoner å lære deg ordentlig og bruke kameraet klarer du deg lenge med 550D. Lenke til kommentar
ipi Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 Både far min og en god venn av meg har 550D, og jeg har ofte lånt kameraene til både video og fotoprosjekter. Og er det noe jeg hater, så er det den grønne firkanten.. Det er ikke sjeldent jeg ser personer på min alder med kamerautstyr langt over mitt budsjett, som ikke kjenner til annet enn automodusen Trist Men skal i hvert fall teste ergonomien på 60D før jeg tar et valg. Er det mye forskjell på manuelle innstillinger mellom de to kameraene? Hva er det 60D kan som ikke 550D kan? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 60D har to innstillingshjul som gjør det raskere å betjene - særlig hvis du kamera i Av,TV eller M. 60D er litt større så det er mye behageligere å holde over lenger tid. 60D har større søker. Så er det vel litt mer presis AF og raskere skuddtakt. Lenke til kommentar
ipi Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 Takk! Bare et kjapt spørsmål som jeg har lurt på en stund: Hvis jeg vil ta et bilde av f.eks. stjerner som beveger seg på natteshimmelen, hvordan går jeg fram med bruken av lukkertid? Det ønskelige er jo å ha en lukkertid på kanskje en halv time eller mer, men hvordan gjør du det i med at kameraet kun kan har en lukkertid på 30sek? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Da velger du en "spesiell" lukkertid som heter "Bulb". Den virker slik at lukkeren er åpen så lenge du har utløserknappen nede. Å holde lukkerknappen nede i 30minutter er ikke stas, så da må du bruke en snorutløser med låseknapp. Lenke til kommentar
ipi Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 Er det mulig på både 550D og 60D ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Jada. Men det er forskjellig tråd/fjernutløser til de to; mener jeg å huske. Du må ha en med ledning, ikke trådløs. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Det er faktisk feil tomsi. Har RC-5, som er trådløs. I bulb så starter man eksponeringen med første trykk og stopper den med et trykk til. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Det er faktisk feil tomsi. Har RC-5, som er trådløs. I bulb så starter man eksponeringen med første trykk og stopper den med et trykk til. Dæven! Da lærte jeg noe nytt i dag også Lenke til kommentar
ipi Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 Hva er en god pris på et pent brukt Sigma 17-70mm med Hoya UV filter? Tatt ca 20 000 bilder med det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Gammel eller ny type - dvs med eller uten OS? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Et sted rundt 2500,- ifølge denne siden Men ettersom ny nå koster 3200, så er det nok et sted rundt 2100,- som er riktig pris. Filter eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå