Gå til innhold

Eizo 17" LCD 3544,- hos Komplett

Grombi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funker dårlig til spill med andre ord? :(

Sjekket prisguiden på hardware.no og så at de andre butikkene skulle ha ca. 6.000.- pluss for den.

Eizo har vel som oftest ganske bra kvalitet på skjermene sine (i hvert fall det jeg har hørt).

Takk for svaret Danny :smile:

Lenke til kommentar

Dæven den har falt i pris nå ja. Er nå ikke mer enn et par uker siden den kostet 6 000,-

Jeg har denne skjermen selv og må si den er meget bra. Jeg ser ingen tegn til etterslep, slik 'Danny' skal ha det til.

Til denne prisen vil jeg absolutt anbefale den.

Les test hos Dinside her, den får terningkast 6.

Lenke til kommentar

striky: Takk for linken!

Har du skjermen selv? I så fall, hvordan funk'er den til spilling?

Dinside Fredag 27. september 2002.

"Prisen er heller ikke så svimlende, 8 505 kroner inkl mva kan du får den for."

Har falt endel på ett år ja. :p

Lenke til kommentar

Om du kjøper eller ikke får være opp til deg, men jeg synes ihvertfall at 3500 er et røverkjøp på denne skjermen (jeg ga rundt 8500 for den da den kom til Norge for litt over et år siden).

Andre får si hva de vil, 40 oppgitte ms eller ikke, denne skjermen er super til all slags bruk.

Lenke til kommentar

Takk for svaret thunstad. :)

Men striky virker jo som om han er veldig fornøyd med skjermen sin.

Jeg er en "fattig" student så 1400 kroner er litt penger, men jeg trenger en skjerm som ikke tar opp like mye plass som min gamle Hitachi CM620ET.

Takk for responsen striky :smile:

Så burde spar opp til en L557 isteden?

Lenke til kommentar
Om du kjøper eller ikke får være opp til deg, men jeg synes ihvertfall at 3500 er et røverkjøp på denne skjermen (jeg ga rundt 8500 for den da den kom til Norge for litt over et år siden).

Andre får si hva de vil, 40 oppgitte ms eller ikke, denne skjermen er super til all slags bruk.

Faktisk responstid på Eizo L565 er på 25.3ms (Eizo er som regel meget forsiktige når de oppgir antall ms på LCD skjermene sine). Kan finne link hvis noen er interessert. Jeg har hatt denne skjermen i over ett år. Den har litt ghosting, men ikke noe plagsomt. Hvis du er hardcore gamer eller meget kravstor går du uansett for CRT. Jeg har brukt skjermen til allslags bruk inkl. raske fps spill. De første dagene jeg hadde skjermen, merket jeg litt etterslep i bildet i forhold til vanlig CRT, men jeg ble vant til det.

Jeg måtte ut med nesten 9000kr for denne skjermen i Mai 2002. 3500kr er utrolig billig :D . Hvis du trenger ny 17" LCD skjerm og kan leve med minimalt med ghosting, er dette en skjerm som jeg absolutt anbefaler. Bildekvalitet er glimrende og den har fått meget gode omtaler på forskjellige nettsteder. I tillegg har Eizo veldig god garanti/servicevilkår på skjermene sine :)

Jeg har også prøvd den nye L557 17" LCD skjermen fra Eizo. Den har omtrent samme bildekvalitet som L565 og er litt raskere, men det er ikke verdt prisforskjellen på 1400kr. Et punkt som L565 er bedre på enn L557 er innsynsvinkelen. Selv om begge skjermen har oppgitt 170,170, så blir bildet på L557 lyst og uklart når du ser litt fra siden. L565 er mye bedre på dette området. I bruk merker du neppe særlig forskjell på disse skjermene.

Lenke til kommentar
striky: Hvordan er skjermen din til å vise mørke farger. Klarer den det uten at fragene flyter sammen til en grå masse?

Helt grei. Det er selvsagt ikke like godt sortnivå som på CRT-skjermer, men absolutt godkjent. Men mørke farger flyter på ingen måte sammen, nei.

Lenke til kommentar

etter at jeg fant ut at min eizo L365 ble for liten måtte jeg lete lenge etter skjermer med like bra fargegjenngivelse.

var ikke før jeg fant samsung 191T som kunne gi noenlunde lik og god fargesammensetning. Men minnes fortsatt fargene på eizoen. Husker ikke hva reaksjonstiden var på den, men spillte helt greit både colin 2 og morrowind på den uten store problemer.

ps. den kosta 6000 + 500 for 3m dvi kabel når jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...