eppis Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 jeg har en utfordring med med group policy. jeg sjekker gpresult så sier den følgender: Computer Configuration No data available. User Configuration No settings defined. jeg har gjørt gpupdate /force og timestapen i gpresult stemmer. Den eneste policyen under Applied GPO's er Default Domain Policy og det skal være en del flere policyer en denne. for eks WSUS osv.. Event logen forteller ikke om andre feil. da jeg får følgende melding ved gpupdate: The Group Policy settings for the user were processed successfully. There were no changes detected since the last successful processing of Group Policy. Jeg klarer og nå samlige DC i domenet. Replikering er også OK. da jeg ser at policyen replikeres mellom DCen. dcdiag viser heller ikke noen spesielle utfordringer. nå for det som er litt spesielt... om jeg for eks sjekker windows update om den peker mot WSUS serveren så gjør den det noe som tyder på at WSUS policyen er blitt kjørt. Dette gir ikke gpupdate noen indikasjon på. Drive maps derimot kommer ikke opp så denne policyen er ikke kjørt. Dette gjenspeiler seg om jeg kjører rsop og sjekker en policy endring så viser den hvilken policy så noe er jo utført.... virker nesten som det er kun user policy settings som mangler... noen tips her? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Kjapt forslag på en lørdagskveld Er det andre PCer, servere med samme problem med User/Computer Policy? GPOene er enablet? Block inheritance satt? Har du prøvd å simulere GP settings via GPMC/Group Policy Results Wizard for PC/bruker? Fungerer det da? Har du forsøkt å flytte PC, bruker over til annen OU? Får de flere policyer da? Security, WMI filtering, ingen spesielle ting satt? Eventlogger på DCer, ingen feilmeldinger som kan relateres til problemet? N. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Du må selvfølgelig kjøre kommandopromtet med elevert privilegier. runas admin... Endret 1. april 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå