Terje Solfugl Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Kvinand Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Fascinerende fugl dette og fint bilde. Kjekt at du har fått med deg dråpene. Du kunne kanskje prøvd å fjerne litt støy i etterhånd fra det blå vannspeilet - men det er mulig skjermen spiller meg et puss? Uansett - TK4 Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Takk Jan, nei har bare åpnet bildet i Ps og croppet en gang + skarpet opp litt, så all "maten" ligger fremfor meg, men ville denne gang vise at det er mulig å få relativt gode bilder uten masse krimkrams . Lenke til kommentar
bjoang Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Nydelig bilde. Ekstra flott med dråpane som prellar av mot fjørdrakta og gir inntrykk av ein frisk og sunn fugl. Eg hadde ein slik kvinand-hanne i forpleining for to år sidan, og det endte godt. Skulle eg pirke på noke, måtte det vere litt lite luft til høgre, i fartsretninga. Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Nydelig bilde. Ekstra flott med dråpane som prellar av mot fjørdrakta og gir inntrykk av ein frisk og sunn fugl. Eg hadde ein slik kvinand-hanne i forpleining for to år sidan, og det endte godt. Skulle eg pirke på noke, måtte det vere litt lite luft til høgre, i fartsretninga. Tusen takk for kommentar, men tusen mer takk for at du tar vare på disse nydelige skapningene..Det gjør mitt hjerte godt..):- Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Takk Jan, nei har bare åpnet bildet i Ps og croppet en gang + skarpet opp litt, så all "maten" ligger fremfor meg, men ville denne gang vise at det er mulig å få relativt gode bilder uten masse krimkrams . OK, jeg er ikke så dreven i redigering desverre - skulle gjerne vært det Når jeg selv prøver å skarpe opp, så ser jeg ofte at jeg ender opp med å skarpe opp støyen også. Typisk i homogene partier. Ja, og jeg er enig med deg - den største fotolykken må jo være når bildet ikke trenger særlig grad av etterbehandling - selv om jeg nok ikke er helt kommet dit selv ennå - øving gjør mester får jeg trøste meg med Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Meget bra. Ikke tvil om at det store kontrastomfanget er krevende, men du kommer veldig bra ut av det. Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Tusen takk til Torhild og eriknor . eriknor : ja det er krevende lysforhold men desto mer morsomt når andre mener jeg har lykkes :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg