Gå til innhold

BK: Gakkemor

Anbefalte innlegg

Gakkemor

Bildet er fjernet.

Beskrivelse:

Kanskje litt tradisjonelt bilde, men synes denne stokkandhunnen var så flott at jeg bare måtte ha et bilde av den nå i ettermiddag. Synes faktisk hunnen mange ganger kan være vel så flott i fjærdrakten som hannen - bare man studerer henne. Ville ha den såpass lange lukkertiden for å få frem sveipet i bølgene - så her ble det et kompromiss mellom skarphet og bakgrunn som sammen kanskje kan fungere? Det ble mye prøv og feil - sikkert 15-20 forsøk - så jeg er glad det var en tålmodig dame :)

Synes selv at jeg var ganske heldig med resultatet sett i lys av min korte fotofartstid, men helt klart en god del ting å trekke for - samt at ender ikke er den vanskeligste arten å snike seg innpå :)

NIKON D7000, ISO200, 400mm ( 200 x2 telekonverter ), f5,6, 1/80 sek.

Topaz Detail > DeNoise

Evalueringsnivå Visning:

Jeg ønsker å vise frem mitt bilde og få hyggelige tilbakemeldinger. Jeg setter pris på om du forteller kort hva du liker med bildet.

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra.Skarpheten nevner du selv,og skimtes på vingen.Hals/nakke/hode fremstår da skarpt,om du da ikke har behandlet det på noen åte.Om du har var det bra behandlet,ikke sette det slik før og derfor noen som stikker seg ut i mengden.God 4'r;)

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

Veldig bra.Skarpheten nevner du selv,og skimtes på vingen.Hals/nakke/hode fremstår da skarpt,om du da ikke har behandlet det på noen åte.Om du har var det bra behandlet,ikke sette det slik før og derfor noen som stikker seg ut i mengden.God 4'r;)

Jo, ærlighet varer lengst :) Bildet var innom Topaz Detail og DeNoise en tur - uten at det hjalp i nevneverdig grad denne gangen. Noen ganger har det skikkelig bra effekt å skarpe opp for så ta en liten DeNoise etterpå. Det er derfor exif dataene ikke er med lengre - litt avslørende :).

Endret av Jan Høydal
Lenke til kommentar

Forresten - glemte å si det, men nå er det nye stativet i bruk - så det hjelper tydeligvis :)

Endret av Jan Høydal
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...