Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nettleser stopper opp.

Anbefalte innlegg

Hallo alle. Ok, jeg har kommet over et sinnsykt irriterende problem. Dette begynte for noen dager siden. Hver gang jeg prøver å surfe på internett så fryser enkelte sider opp, ender opp med at jeg må laste de inn på nytt flere ganger før de fungerer. Men for eksempel youtube er helt håpløs, hvor en video bare laster 1/10, deretter må jeg laste siden på nytt.

Men andre ting, som for eksempel spotify, ventrilo o.l. fungerer smertefritt. Kan sitte å spille på en server i Counter-Strike i timesvis uten at jeg merker noen form for problem.

Har også testet om det skjer på min laptop, men på den fungerer alt som det skal.

Så ja, i går ble jeg så sykt forbanna, bestemte meg for å formatere pc'en, men tror det at det hjalp? Neida..

Er det noen som har opplevd noe av det samme? Jeg holder på å gå på veggene her.

Jeg bruker Chrome akkurat nå, men det spiller ingen rolle hvilken nettleser jeg bruker, får akkurat det samme der også.

På forhånd takk, Christofer

Endret av krill0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen garantier for suksess, men jeg foreslår et par tester for å utelukke at det er noe galt med med wlan-kortet ditt.

- har du sjekket etter de nyeste drivere og firmware til wlan og det kabelbaserte nettverkskortet ditt?

- går ut fra at du bruker trådløst nett. Prøv å koble maskinen til modem/ruter med kabel, og se om problemet oppstår da også.

- evt. deaktiver det innebygde wlan-kortet i maskinen, og sett inn et usb-basert wlan-kort.

Om noe av dette fører til at problemet forsvinner, er jo det en ganske sterk indikasjon på at feilen ligger i wlan-kortet ditt, og at det trenger reparasjon eller utbytting.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei og takk for raskt svar!

Har sjekket driverne til nettverkskortet, alt skal være i orden. Men for sikkerhetsskyld av-installerte jeg de, og la de inn på nytt. Men uten hell, sitter igjen med akkurat samme problem. :(

Glemte å nevne at jeg bruker kabel og sitter på en stasjonær pc.

Pleier disse symptomene å dukke opp en stund etter du har installert nettleseren for første gang, eller er det fra dag én?

Jeg mener at jeg kjørte Chrome smertefritt i går en liten stund før det oppsto ja. Kanskje en times tid, maks.

Lenke til kommentar

C:\Users\Christofer>ping 177.001

Pinger 177.0.0.1 med 32 byte data:

Svar fra 177.0.0.1: byte=32 tid=626ms TTL=50

Svar fra 177.0.0.1: byte=32 tid=621ms TTL=50

Svar fra 177.0.0.1: byte=32 tid=632ms TTL=50

Svar fra 177.0.0.1: byte=32 tid=624ms TTL=50

Hurra, ser ut til at nettverkskortet mitt er ødelagt. Fikk beskjed om å teste dette, hvis ms-en var over 1-2 så ville det være feil med nettverkskortet. Noen som kan bekrefte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...