Lutador Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Noen av kjøkkenskapdørerene i den leiligheten jeg flyttet inn i nå, holder seg ikke åpne, de bare lukker seg selv sakte.. Noen som har tips på å fikse hengslene? Takker for svar:) Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Er det noe som er skjevt da siden de lukker seg? Lenke til kommentar
Lutador Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Den som er verst ser sånn ut: http://imgur.com/jZmcT Så ikke så veldig skeiv. Endret 17. mars 2012 av Lutador Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Er det glippen mellom skapdørene du tenker på? Dette kan i så fall justeres på de aller fleste hengsler. Man kan justere høyde, inn/ut og sideveis på hengslene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Å herregud. Det er bare å bruke justeringsmutteren på hengslene. For at døren skal stå i ro, da må du stille inn både opp og nede likt. Dette kan gjøres på alle hengsler, selv om de har "soft close". Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Å herregud. Det er bare å bruke justeringsmutteren på hengslene. For at døren skal stå i ro, da må du stille inn både opp og nede likt. Dette kan gjøres på alle hengsler, selv om de har "soft close". Tror ikke det er soft close det siktes til. Soft close er bare de siste cm før døren stenger, men dersom døren går igjen når den er helt åpen er det nok at noe er skjevt. Lenke til kommentar
Lutador Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Er ikke soft-close på de nei. Når jeg åpner døren helt opp, går den igjen av seg selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Å herregud. Det er bare å bruke justeringsmutteren på hengslene. For at døren skal stå i ro, da må du stille inn både opp og nede likt. Dette kan gjøres på alle hengsler, selv om de har "soft close". Tror ikke det er soft close det siktes til. Soft close er bare de siste cm før døren stenger, men dersom døren går igjen når den er helt åpen er det nok at noe er skjevt. Jeg er fullt klar over hvordan softclose fungerer, jobber som rørlegger og har montert mange skap med og uten softclose på baderommet. Det er ingen forskjell på kjøkkeninnredningen bortsett fra det estetiske og romtype. Det jeg siktet til at det er mulig å stille inn softclose hengsler på lik linje med hengsler uten softclose. Dersom TS hadde enten det ene eller det andre. Lenke til kommentar
mylittlelollipopp88 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Hva med de "IKEA" hengslene? Litt vanskelig om det ikke er feste til de fra før, da... Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Å herregud. Det er bare å bruke justeringsmutteren på hengslene. For at døren skal stå i ro, da må du stille inn både opp og nede likt. Dette kan gjøres på alle hengsler, selv om de har "soft close". Tror ikke det er soft close det siktes til. Soft close er bare de siste cm før døren stenger, men dersom døren går igjen når den er helt åpen er det nok at noe er skjevt. Jeg er fullt klar over hvordan softclose fungerer, jobber som rørlegger og har montert mange skap med og uten softclose på baderommet. Det er ingen forskjell på kjøkkeninnredningen bortsett fra det estetiske og romtype. Det jeg siktet til at det er mulig å stille inn softclose hengsler på lik linje med hengsler uten softclose. Dersom TS hadde enten det ene eller det andre. Ok, trodde kanskje du mente at det var "soft close" som gjorde at skapdørene lukket seg. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Kan hende at problemet er større, enn kun justering av hengsler. Slik justering korrigerer kun mindre feil, i lodd og vater på skapdørene. Hvis skapene er feil montert og er mye ute av lodd/vater, er det ikke sikkert det hjelper å justere på hengslene. Og i så tilfelle, må skapene løsnes og justeres i lodd/vater. Du kan jo sjekke lodd og vater. Det kan også være en ide å skifte hengslene til en type, som holder skapdørene oppe. Men det spørs hvor stort problem dette er. Du bør vel kanskje kunne leve med dette lille problemet, hvis det ikke er mulig å korrigere kun ved justering på hengslene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå