Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Datamaskinen slår seg ikke på ved bruk av power knappen.


Anbefalte innlegg

Hei, her er enda en slik post, men jeg må bare spørre om dere har noen gode tips til meg.

 

Jeg forsøkte å starte pcen her om dagen, absolutt ingen respons når jeg trykker på knappen. Dette er forøvrig en stasjonær pc.

 

Jeg åpner dekslet og ser der at det er et grønt lys (som skal være der) på hovedkortet. Når jeg trekker ut kontakten går det en stund og lyset forsvinner, det kommer tilbake med en gang jeg plugger den inn.

 

Så har jeg forsøkt å fjerne alt som krever strøm, så nå er det egentlig bare hovedkortet som får strøm, alle harddisker og skjermkortet er koblet av.

 

Jeg har målt strøm i kabelen med et multimeter, alt ser ut til å fungere.

 

Noen andre gode tips? Jeg har forsøkt å høre om det er noen andre som har en strømforsyning liggende, men uten hell.

 

http://www.komplett....aspx?sku=340676 Dette er strømforsyningen, trenger dere info om noen andre komponenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, lite hjelp å få. Mangler jeg noe informasjon for å få svar?

 

Har mer informasjon hvertfall. Så lenge jeg har strømmen kun i hovedkortet så starter ting, men med en gang jeg setter pluggen i hovedkortet for CPU strøm så skjer det ingenting når jeg starter pcen... Forslag?

Lenke til kommentar

Legg inn resten også som for eksempel strømforsyning , harddisker etc.

Ser du har en Corsair TX 650 , prøv å teste den i en annen pc også, har hatt mye problemer selv med HX 650 serien (som skal være ganske like TX i følge corsair) så verdt å sjekke det ut.

 

Har vel lagt inn alt utover harddisk? Elle rmisforsto jeg?

 

Uansett, harddisken er SSD, Vertex 3 128 gb.

 

Har forsøkt å teste med en annen PSU nå, men har samme problemet, kan det være at CPU har gått?

Lenke til kommentar

har du rotet i biosen ?

du kan velge hvordan påknappen skal fungere der.

 

leser du igjennom manualen til Hoved kortet dit.. så finner du noe om resetting av bios.. det kan løse problemene dine..

 

men husk og endre biosen sånn at hardisken har riktig instillinger før bruk ^^

(det er mange alternativer på oppsett av hardisken. for og øke ytelsen på SSD diskene..)

Lenke til kommentar

har du rotet i biosen ?

du kan velge hvordan påknappen skal fungere der.

 

leser du igjennom manualen til Hoved kortet dit.. så finner du noe om resetting av bios.. det kan løse problemene dine..

 

men husk og endre biosen sånn at hardisken har riktig instillinger før bruk ^^

(det er mange alternativer på oppsett av hardisken. for og øke ytelsen på SSD diskene..)

 

har ikke roota bios, men vil det hjelpe å resette når ingenting skjer? Altså viftene starter ikke engang

Lenke til kommentar

Ville jo først sjekka at det var kontakt til riktig pin på HK fra power-knapp..

Er det ikke power-knapp på selve HK?

 

Trodde jeg hadde gjort dette... Visuell inspeksjon er tydligvis ikke veien å gå, når jeg tok i den kjente jeg at den var litt skev, så da ordna alt seg... Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...