gardlm Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg er ingen stor ekspert på hva som er inni PC'en (men kan en del), så det er kanskje vanskelig å forstå hva problemet mitt er ... Nylig begynte en ting inni maskinen å lage en pipelyd f.eks. når jeg holdte inne space-tasten, eller skrev fort, på tastaturet. Teksten som kom på skjermen lagget også og den "mistet" noen bokstaver i farta. Jeg åpnet, og fant ut at det var en rund dings som er festet i ene veggen av kabinettet, under hd-slot'ene, med et par ledninger i seg. Gud vet hva denne er til. Jeg fulgte ledningen fra denne dingsen (det er flere ledninger "rundt", men bare en inn til selve dingsen) til et sted på hovedkortet og dro den ut. Omstart, og lydene borte, men nå er det bare tull med tastaturet. Det lagger veldig og mister noen bokstaver i farta. Jeg har også glemt hvor ledningen stod i utgangspunktet. Ikke det at det vil hjelpe meg noe særlig. - Noen som vet hva denne runde dingsen er for noe? Og hvilken sammenheng har den med tastaturet? - Gode forslag til hvordan jeg løser problemet? Alle forslag mottas med stor takk. Og spør hvis det er noe jeg har forklart uklart. mvh Gard (som skriver på en maskin der tastaturet ikke kommuniserer godt med resten av maskinen..en prøvelse å skrive dette innlegget) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Det var tilfeldigvis ikke en liten høytaler, ser på min gamle Compaq at der er en liten plastdings (med en bitteliten) høytaler inni som piper hviss noe er galt Lenke til kommentar
gardlm Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Det var tilfeldigvis ikke en liten høytaler, ser på min gamle Compaq at der er en liten plastdings (med en bitteliten) høytaler inni som piper hviss noe er galt Det er ikke umulig. Takk for svar.. Kanskje det er bare tastaturet det er noe feil med da? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Kanskje det er bare tastaturet det er noe feil med da? Fremdeles problemer, evt. er dette en eldre maskin/ hvilken modell/ hva er innholdet ? Med tiden blir det belegg på kontaktpunktene i tastatur som gjør at enkelte taster mister funksjon, men da piper det ikke. Testet annet tastatur ? Ta backup av viktige filer ( hvis du har oppdatert antivirus ), fordi kanskje noe kræsjer fatalt. Kanskje lille 'Fido' som klør i tenna ( har gnagd på kabel )/ væske i tastaturet/ løse koblinger/ metalltråd eller kabelslitasje - sjekk for konflikt i enhetsbehandling/ device properties. . Lenke til kommentar
gardlm Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Kanskje det er bare tastaturet det er noe feil med da? Fremdeles problemer, evt. er dette en eldre maskin/ hvilken modell/ hva er innholdet ? Med tiden blir det belegg på kontaktpunktene i tastatur som gjør at enkelte taster mister funksjon, men da piper det ikke. Testet annet tastatur ? Ta backup av viktige filer ( hvis du har oppdatert antivirus ), fordi kanskje noe kræsjer fatalt. Kanskje lille 'Fido' som klør i tenna ( har gnagd på kabel )/ væske i tastaturet/ løse koblinger/ metalltråd eller kabelslitasje - sjekk for konflikt i enhetsbehandling/ device properties. . Hm.. Takk for hjelpen, det var visst bare tastaturet det var noe feil med. Space-tasten på tastaturet hadde noe dritt inni seg, og uvisst hvilken grunn, påvirket dette alle andre taster også. Men nå har man lært noe også. For eksempel lest gjennom hele manualen til hovedkortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå