Dolg_313 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Jeg har tatt på meg oppgaven å rense ett hestehode (hjelp) Har fått telefon fra selgeren om at jeg kan komme å hente det asap. Jeg vil ha noen tilbakemeldinger på andre som kanskje har gjort dette før. Tingen er det: Jeg bor på student hybel i Grimstad, så det å koke det innendørs er uaktuelt. Har planer om å koke dette utendørs med student komfyr, og en lang skjøteledning ut vinduet Jeg har hørt at en bør koke det på så lav temp som mulig, og at en bør ha et gitter som forhindrer at skallen ligger i direkte kontakt med bunnen på gryta så ikke temperaturen ødelegger skallen. Noen som har en anelse om hvor stor gryte jeg kommer til å trenge? Er det en god ide å slange hodeskallen ut i skogen først og la insekter spise meg mette først før jeg begynner å koke og styre? Og så har jeg hørt at en kan helle kjemikalier nedi kokevannet for å fremskynde prosessen med å fjerne kjøttet/stanken... var dette Hydrogenperoksid? eller brukes det ETTERPÅ for å bleke skallen? edit: I tillegg så er budsjett desverre en relevant ting.. ( student) og det å bruke mange hundre på apoteket er desverre noe jeg vil ungå dersom det er fysisk mulig.. tips og meninger mottaes med TAKK Endret 17. mars 2012 av Dolg_313 Lenke til kommentar
pululf Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Kutt av det meste av kjøttet, og legg skallen ved en maurtue. Da er den nok renplukka i løpet av en uke! Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Hvorfor tatt på deg en slik jobb hvis du ikke vet noe om hvordan du skal gjøre det? 1 Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Hvorfor tatt på deg en slik jobb hvis du ikke vet noe om hvordan du skal gjøre det? ikke det at det overhode er relevant i forhold til hva jeg spurte om, men greit. Jeg gjør det fordi jeg ønsker å alltid lære nye ting. dette var en sjanse som bydde seg så jeg hoppet på den. Og med å dømme etter min første post, så høres det vel ikke ut som om jeg står HELT på bar bakke med viten? jeg har gjort min research, men ønsker tilbakemeldinger fra andre som kanskje har gjort dette før meg... Hestehoder er en smule større enn vanlige skaller.....ok? om jeg ønsket demotiverende pepp talk hadde jeg heller bedt om det. Ja, Pululf jeg vurderte også det. tenker jeg skal ut i skogen i morra og lete etter ei maurtue, men hadde vært morro å høre om noen hadde erfaringer med 3% Hydrogenperoksid ved tidligere bruk hadde det vært kjempe. Larvebad hadde vært tingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå