Daehli Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hei! Jeg har av korte erfaringer oppdaget at det ikke alltid er like lett for alle med forskjellig hardware å bruke Linux med tanke på Driverstøtte(og sikkert andre ting og tang.). Bl.a Ati Radeon 9800, intel PRO/1000 CT, og sikkert mange, mange andre produkter. :-? (Det finnes jo sikkert noen drivere til alt, men ikke alltid org. eller godkjente drivere) Jeg :wink: bare lurte på om noen som har noen ideer om hva som kan være det ideelle hardware oppsettet for Linux? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 nvidia 3d kort, realtek nettverkskort (f.eks jensen), audigy lydkort. Ingen problem ;) Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 nvidia 3d kort, realtek nettverkskort (f.eks jensen), audigy lydkort. Ingen problem ;) Jensen realtek, hvor finner man det? Jeg fant det ikke med et raskt søk på komplett.no... noen URL? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 nvidia 3d kort, realtek nettverkskort (f.eks jensen), audigy lydkort. Ingen problem ;) Jensen realtek, hvor finner man det? Jeg fant det ikke med et raskt søk på komplett.no... noen URL? Bare søk på realtek du... Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 3com skulle vel egentlig funke like smooth? 3com er jo standarden über alles. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 3com skulle vel egentlig funke like smooth? 3com er jo standarden über alles. føler realtek er en oftere brukt standard.. Jensen kortene bruker realtek chipset, men sier det ikke utenom bak på pakka eller noe.. SMC osv bruker også realtek.. Ganske mange kort bruker det faktisk.. Uansett så er det ganske sikkert med de fleste nettverkskort.. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 for ikke å glemme et ergonomisk tastatur. Må jo kunne hacke behagelig 8) Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jah. Hva om vi hadde fått hw.no til å sette opp en egen pc-annbefaling som var 100% linux-vennlig uten hardware som er knotete å få til å fungere! Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Ville nok valgt en gammal 386 fra tidlig nittitallet som jeg hadde kompilert LFS på MarcelSB Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Ville nok valgt en gammal 386 fra tidlig nittitallet som jeg hadde kompilert LFS på MarcelSB haha, da gjør DU det Lenke til kommentar
seltarvag Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Realtek er et billig- chipsett som ikke er å anbefale til noe seriøs bruk :-). Som nic så ville jeg heller kjøpt et intel eller 3com kort. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Realtek er et billig- chipsett som ikke er å anbefale til noe seriøs bruk :-). Som nic så ville jeg heller kjøpt et intel eller 3com kort. Nå skal det ikke brukes så altfor "seriøst" heller - Som det framgår av topicen er dette til en PC. Lenke til kommentar
seltarvag Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Nå skal det ikke brukes så altfor "seriøst" heller - Som det framgår av topicen er dette til en PC. En perfekt linux-pc synes jeg fortjener et bedre nic enn rtl :-) imho. Dessuten så er det jo greit å ha et nic som man kan stole på når man er på dataparty og utnytter det til det fulle... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Eller man kan ha flere NICS og snylte flere porter i switch/hub'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå