Gå til innhold

Nordmenn utrydder seg selv

Anbefalte innlegg

Det gjennomsnittlige antallet barn per etnisk norske kvinne er i dag 1.8.

Siden det i gjennomsnitt er en mann som er far til hvert barn (...), så vil det si at hver nordmann får 0.9 barn.

Det vil si at de fruktbare, overlevende og friske barna kun utgjør ni tideler av foreldregenerasjonen.

For hver 1000 innbyggere, så får disse 900 barn i løpet av livet.

For hver 900 innbyggere, så får disse 810 barn.

For hver 810 innbyggere, så får disse 730 barn.

...

Hvorfor er det ikke mye mer debatt om nordmenn sin manglende fruktbarhet?

Dersom du mener at etniske nordmenn har en egenart som er verdt å ta vare på:

Hva bør etniske nordmenn gjøre for å overleve som folk?

Til sist kan det nevnes at det beste for genetikken til barna er å ha yngst mulig foreldre, så i tillegg til at vi får for få barn, er barna vi får genetisk svakere*** på grunn av høyere fødselsalder hos foreldrene.

*** Mer utsatt for kreft og for å få førestegenersjons arvelig kreft, kromosomfeil, fysiske deformiteter, psykiske lidelser og autisme -- med mer. Forklaringen får man i ungdomsskole-biologien:

Alle våre celler sitt DNA degenerer ved celledeling og over tid (altså når vi blir eldre), og kvaliteten på kjønnscellene våre synker.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en egoistisk holdning dj_evelen.

Hva mener jeg bør gjøres?

Jeg mener at par som holder sammen og som har fått 3 barn før fylte 30 bør få 1 mill oljepenger... forutsatt at de har en norsk stamtavle selvsagt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er det jeg sier! Nordmenn utrydder seg selv, det gjør vondt inni meg når folk sier "Jævla utlendinger de tar over landet vårt!" Jeg får alltid lyst til å spørre " Hvor mange barn har du?" De som kommer med slike kommentarer har gjerne ingen barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det gjennomsnittlige antallet barn per etnisk norske kvinne er i dag 1.8.

Siden det i gjennomsnitt er en mann som er far til hvert barn (...), så vil det si at hver nordmann får 0.9 barn.

Det vil si at de fruktbare, overlevende og friske barna kun utgjør ni tideler av foreldregenerasjonen.

For hver 1000 innbyggere, så får disse 900 barn i løpet av livet.

For hver 900 innbyggere, så får disse 810 barn.

For hver 810 innbyggere, så får disse 730 barn.

...

Hvorfor er det ikke mye mer debatt om nordmenn sin manglende fruktbarhet?

Dersom du mener at etniske nordmenn har en egenart som er verdt å ta vare på:

Hva bør etniske nordmenn gjøre for å overleve som folk?

Til sist kan det nevnes at det beste for genetikken til barna er å ha yngst mulig foreldre, så i tillegg til at vi får for få barn, er barna vi får genetisk svakere*** på grunn av høyere fødselsalder hos foreldrene.

*** Mer utsatt for kreft og for å få førestegenersjons arvelig kreft, kromosomfeil, fysiske deformiteter, psykiske lidelser og autisme -- med mer. Forklaringen får man i ungdomsskole-biologien:

Alle våre celler sitt DNA degenerer ved celledeling og over tid (altså når vi blir eldre), og kvaliteten på kjønnscellene våre synker.

Menn sine kjønnsceller blir forsåvidt aldri dårligere, det er bare kvinnens egg som blir dårligere. De blir født med så så mange egg, så jo eldre de blir jo eldre blir eggene og dårligere blir kvaliteten.
Lenke til kommentar

Det er jo flott med innvandring! Tenk ellers på hvordan vi skulle tatt hånd om de eldre - som bare blir eldre og eldre! Dette med norsk identitet og kultur er bare tull - det som betyr noe er hvilke idéer en deler. Riktignok har vi en lang vei å gå med ikke-vestlig innvandring, men patriosismen i OP deler jeg på ingen måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det går med "norsk opphav" som det gikk med de gamle adelsfamiliene, de dør ut.

Mange tror vi kan kompensere for det med teknikk og rikdom, men det finnes nok en begrensning i den gata et sted.

Et paradoks at velstand og mer fritid (på papiret i allefall) har satt oss i en slik situasjon. Ellers i "dyreriket" er det når det er overflod, at det yngler & fødes mer.

Prisen vi betaler for å ha fremelsket individet fremfor kollektivet? Ens egen frihet og velbefinnene skal liksom alltid gå foran ansvar og "naturens gang" det har vel vært mantra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Menn sine kjønnsceller blir forsåvidt aldri dårligere, det er bare kvinnens egg som blir dårligere. De blir født med så så mange egg, så jo eldre de blir jo eldre blir eggene og dårligere blir kvaliteten.

Forskning forteller noe annet.

Eldre fedre gir markant økning i faren for kromosomfeil (spesielt dvergvekst) og autisme, uansett alderen på moren.

http://www.psychologytoday.com/blog/about-fathers/200903/more-bad-news-the-children-older-fathers

Lenke til kommentar

I Norge er det da motsatt, kollektivet som står over individet.

Så det velkjente frihets-begrepet som mange fremhever for å illustrere vår moralske overlegenhet vs andre land/verdensdeler, det stemmer ikke da?

Nå er jeg forvirret her :ohmy:

Lenke til kommentar

Nei, kun om du anser at Kina er fritt fordi det er mindre totalitært enn NordKorea

uff, det er demokratiet vårt som har skylda da.

- forøvrig ofte brukt som et annet moralsk fortrinn endel slår i bordet med vs "jalla-land"

Nå er jeg enda mer forvirret :huh:

Lenke til kommentar

Det er det jeg sier! Nordmenn utrydder seg selv, det gjør vondt inni meg når folk sier "Jævla utlendinger de tar over landet vårt!" Jeg får alltid lyst til å spørre " Hvor mange barn har du?" De som kommer med slike kommentarer har gjerne ingen barn.

Jeg bryr meg ikke om utryddelse, så du snakker egentlig ikke om meg. Men det er stor sjanse for at de får flere barn enn gjennomsnittet. Veldige konservative hvite i USA får i gjennomsnitt 1.6 barn, mens liberale har 1.1 barn i gjennomsnitt. http://super-economy.blogspot.co.nz/2010/05/conservatives-have-more-children-than.html

For å nevne meg selv, jeg vil prøve å få 3 barn hvis mulig, og jeg er konservativ og imot asylinnvandring.

Det er jo flott med innvandring! Tenk ellers på hvordan vi skulle tatt hånd om de eldre - som bare blir eldre og eldre! Dette med norsk identitet og kultur er bare tull - det som betyr noe er hvilke idéer en deler. Riktignok har vi en lang vei å gå med ikke-vestlig innvandring, men patriosismen i OP deler jeg på ingen måte.

Det at innvandring er en løsning for eldrebølgen har blitt tilbakebevist en million ganger før. Det er bare en løsning om yrkesdeltagelsen deres er like høy som nordmenn, noe den ikke er.

Om dette er noe vi bryr oss om, hvorfor snakker vi ikke om fertilitetsraten istedenfor. Det bør bli mer vanlig å få 3 barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...