jastroem Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg har brukt Paint Shop Pro i årevis, og er kjempefornøyd med det. Jeg har nettopp testet ut Adobe Photoshop 7.0, men kan ærlig talt ikke fatte hva som skal være så bra med dette programmet. Jeg klarer ikke en gang å finne muligheter til å legge frem de iconene som jeg vil ha fremme på toolbaren. Browseren er mye mer tungvint enn på PSP. og mye mye mere. Jeg kommer til å fortsette å bruke PSP. Men er det noen som kan si meg hva som er så bra med Adobe Photoshop 7.0? Eller er det bare keiserns nye klær? :o Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg har brukt Paint Shop Pro i årevis, og er kjempefornøyd med det.Jeg har nettopp testet ut Adobe Photoshop 7.0, men kan ærlig talt ikke fatte hva som skal være så bra med dette programmet. Jeg klarer ikke en gang å finne muligheter til å legge frem de iconene som jeg vil ha fremme på toolbaren. Browseren er mye mer tungvint enn på PSP. og mye mye mere. Jeg kommer til å fortsette å bruke PSP. Men er det noen som kan si meg hva som er så bra med Adobe Photoshop 7.0? Eller er det bare keiserns nye klær? :o jeg skjønte ikke en dritt av photoshop når jeg først så det, men etter å ha lest forskjellige guider og tutorials blant annet her, fikk jeg litt mer sansen for det. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg vil anbefale photoshop, og det vil nok mange som har skikkelig peiling på digital foto/grafikk-behandling også gjøre. Skal være enig i at PS ikke akkurat er kongen av brukervennlighet, det er 10k ting som må læres før man kan bruke PS selvstendig til å gjøre noe litt utenom det vanlige. Men det er vel derfor det også finnes 10k sider med tutorials til PS Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Avinstaller PaintShopPro og bruk PhotoShop. Det tar sikkert noen måneder før du begynner å kjenne programmet, men når du først begynner "få sansen for det" kommer det til å bli favoritten av alle! Brukte selv PaintShopPro en stund men nå er det bare PhotoShop. Dessuten er det veldig greit å importere bilder fra scannere/digitalkamera der også! Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Ingen tvil om at Photoshop er det beste 2D Image Editior programmet på markedet, men man må virkelig ha spesielle krav til programvaren om man ønsker å gi seg i kast med Photoshop. Ledende designere og Illustratører verden over sverger til Photoshop, noe jeg gjør personlig også. Brukervennligheten er ikke akkurat "in-your-face", det tar lang tid å venne seg til og ikke minst å lære å bruke det sånn noen lunde. Ingen andre programmer av denne typen gir brukerene bedre kontroll over fargevalg, oppløsning, layer basert design, konvertering, print-design, dtp design osv... Photoshop er virkelig kongen, men hvorfor gå over til det hvis PSP i utgangspunktet dekker dine behov? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hvorfor ikke PSP 8.0? "One step photofix" er genial Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Trur nok du vil sette pris på photoshop om du tar deg tid til å lære deg litt. Programmet er sinnsjukt avansert, og eg kjenner meget godt igjen i beskrivelsen din. Men etterkvart som eg har begynt å få litt snøring, så er det ikkje tvil om kva eg kjem til å bruke framover... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå