Gå til innhold

Installasjonstrøbbel med OCZ Vertex Plus SSD disk (120GB)

Anbefalte innlegg

Mottok min nye Acer 5750G, samt en OCZ SSD disk idag. Initialiserte først disken og formaterte den, men min Acer laptop "ser ikke" disken. Installasjonsprogrrammet for Windows 7 -32bit finner ingen disk, samt spør etter "device drivers". Installasjonsprogrammet ser heller ikke driverfilene jeg fant på OCZ.com. OCZ updater ISO filen finner jeg ikke. Forsøkte også å sette DISK-type til IDE i BIOS, men det hjalp heller ikke.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stusser litt på at du først har initialisert og formatert, og så bruker du Windows installasjon? Det normale er jo å begynne med installasjonsprogrammet, det er det som skal initialisere.

Vel, forsøkte jo å kjøre vanlig installasjon først, men Windows 7 - 32 bit klarte ikke "å se" denne disken. Med disken fulgte det et ark som sa at den måtte initialiseres før bruk. Derfor har jeg forsøkt åinitialisere den på en annen PC. Har også forsøkt å formatere den, men Windows 7 klarer ikke å se disken under installering.

Lenke til kommentar

Alle disker må jo initialiseres før bruk (unntatt eksterne disker, de kommer ferdig initialisert).

Kan kanskje være noe med kontrolleren, at det trengs driver for den. Men skulle jo tro at IDE modus ville fungere. Jeg har dog ingen erfaring med Acer.

Hva slags device drivers er det den spør etter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...