mustang74 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Hei, Bremselysa mine går på i tide og utide, selv når jeg ikke har foten på pedalen. Ofte når jeg slipper den etter å ha bremset, så lyser det fortsatt rødt. Jeg må plassere foten under pedalen og dra den tilbake(dog fint lite dødgang) - da lyser de ikke lenger. Men ofte kan en fartsdump eller ujevnhet i veien føre til at de bare begynner å lyse. Lurer fælt på hva dette kan være. Gjelder Opel Corsa 1998 modell Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Sikkert en jordingsfeil med elektronikken som går til bremselysene. En ledning med dårlig kontakt f.eks. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg må plassere foten under pedalen og dra den tilbake(dog fint lite dødgang) - da lyser de ikke lenger. Men ofte kan en fartsdump eller ujevnhet i veien føre til at de bare begynner å lyse. Tyder på feiljustert bryter. Pedalen kommer ikke langt nok opp når du slipper den/ pedalen trykkes marginalt ned av fartsdumper/ujevnheter til at bryteren blir påvirket. Bare når du drar du den opp den siste millimeteren "for hånd" (dvs med foten..) bryter bryteren strømmen. Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg må plassere foten under pedalen og dra den tilbake(dog fint lite dødgang) - da lyser de ikke lenger. Men ofte kan en fartsdump eller ujevnhet i veien føre til at de bare begynner å lyse. Tyder på feiljustert bryter. Pedalen kommer ikke langt nok opp når du slipper den/ pedalen trykkes marginalt ned av fartsdumper/ujevnheter til at bryteren blir påvirket. Bare når du drar du den opp den siste millimeteren "for hånd" (dvs med foten..) bryter bryteren strømmen. Hei, Ja ok da må jeg ha ny bremsebryter da? Er det dyre greier tro? Er det noe man kan fikse selv uten for mye erfaring med skruing? ...aleks** Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Ikke sikkert den må byttes, kan hende den er justerbar, slik at du bare skrur den inn slik at den kommer litt nærmere pedalen. Se under dashbordet rett over bremsepedalen om du finner en bryter med to ledninger til. Enkelt å bytte om man ikke må demontere halve dashbordet, koster neppe mer enn maksimalt en hundrelapp hos merkeforhandler. Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Ja ok da skal jeg prøve på det imårra. Takk for tipset og hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå