Migrond Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Hei! For ca en måned siden byttet jeg fra Ventelo 2000/500 internett avtale til JKN 30/5mbit internett via kabel. Problemer oppstod; lav hastighet og høy ping med mye jitter - primært på kvelds tid, da de fleste brukere er på. Online spill er uspillbare og applikasjoner sliter med å holde følge. Deler vi alle den samme linja og alt som trengs for å senke hele sulamitten er at noen av brukerene laster ned på høy hastighet? Er det noe som kan gjøres med saken, eller er den eneste mulighet for moro med spill på internett en ny leverandør med ADSL? Innsikt på saken er mye verdsatt! Takk på forhånd Lenke til kommentar
Itek Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Høres litt ut som det samme vi sliter med her. Problemet vårt ligger i det at sentralen egentlig er for langt unna huset og hastigheten på nettverket er derfor skrudd ned for at det skal holde seg stabilt og ikke falle ut... Er redd det ikke hjelper deg noe da,eller?!?? Lenke til kommentar
grapz Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Har opplevd det samme selv i den siste tiden etter at jeg også byttet til 30/5 linjen fra JKN, men det har blitt bedre de siste dagene. Tror faktisk hele denne uka har vært uten noe særlig jitter på ping tidene. Hadde jeg hatt et annet valg så hadde jeg ikke valgt JKN. Dårlig kundeservice, og til tider veldigt dårligt produkt. Får vel vurdere å grave kanal til Lyse igjen snart Lenke til kommentar
Migrond Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Det ville vært noenlunde tilfredsstillende hadde problemet vært vedvarende Det er hovedsakelig i tiden 18-23 det er på sitt værste, og utover natten og morgenen er det faktisk ganske bra hastighet og ping Kom forresten på at JKN pratet om "koding av digitale kanaler" tidligere denne uken, men vet ikke om det er relevant i det hele tatt - kanskje det er bare TV relaterte greier www.jkn.no Endret 16. mars 2012 av Migrond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå