albions Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Som overskriften sier så får eg ikkje ekte dolby digital i hodetelefonene mine. Det vill si, eg får da når eg ser film, men ikkje når eg spiller pc spill. Bruker optisk kabel i fra HK, er ikkje onboard lyd kortet kapabelt til å sende dolby digital på spill. Er eineste utveien å kjøpe eit dedikert lydkort? Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Du må nok stille det inn på lydinstillingae på spelet. Lenke til kommentar
albions Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Du må nok stille det inn på lydinstillingae på spelet. Finner ingen instillinger på spillene, i alle fall ikkje i options Lenke til kommentar
AuflesProductions Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Du vil nok neppe få bokstavelig talt "ekte" 7.1 i hodetelefonene dine! Lenke til kommentar
selux Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 han snakker ikke om å faktisk ha 7.1 surround, regner med at han mener ett digitalt format som støtter 7.1 når han bruker headsettet. Selv om lydkortet ditt støtter ett 7.1 format vil det ikke si at spillet gjør det. Lenke til kommentar
albions Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Du vil nok neppe få bokstavelig talt "ekte" 7.1 i hodetelefonene dine! Nei, selvfølgelig ikkje. Men det er ein diode på "boksen" som fulgte med der det står DD på. Denne blir tennt når eg kjører dolby digital testen på hjemmesiden deres. Men kun når eg spiller av ein film. Har surround anlegg til 70.000kr i stua så eg er ikkje heilt blank på området. Litt blankere når det er ein PC inne i bildet Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Kva spel er det snakk om? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Etter det jeg kjenner til så er det ikke mange spill (er det noen i det hele tatt) som støtter å sende multi lyd over fiber/TOSLINK. Jeg måtte desverre over på vanlig analog for å få 5.1 lyd til mitt headsett, funka ikke med toslink. Her tror jeg du nesten må søkel litt på google "navnpåspill toslink" eller noe slik kanskje? Frank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå