ragstian Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hei. Har nettopp installert SuSE8.2 på en "ny" maskin. ved oppstart i verbose mode ser jeg: eth0 startup failed Maskin: P4_2.4Ghz/533 Hovedkort AsusP4C800-E Deluxe med onboard LAN LAN Intel 82547EI Gigabit controller RAM 512 Mb HDD WD 1200JB Video Matrox G550 ++ med ifconfig -a blir ikke eth0 listet lsmod lister heller ikke eth0 Hva må gjøres for å få dette til ? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 du har 2 nettverkskort? Uansett må du nok ha en nyere kjerne og kompilere inn 1gbit støtte i denne kjerna.. Hvis du skal bruke 1gbit kortet da.. Ellers så kan du jo prøve å bytte PCI brønn for kortet, funka for meg Men rart den ikke finner den som er onboard. Har du prøvd å laste driverene selv? Kan du si hvilket brikkesett nettverkskortene bruker? Realtek? uansett, loade drivere(moduler): modprobe rlt8612 eller hva det var nå igjen.. husker ikke, lenge siden mine modprobe dager, nå for tia funker bare alt hardwaren min med linux Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Hei. Har bare ett "kort", Intel 82547EI Gigabit controller. Kan ikke flytte til annen PCI slot da det sitter på hovedkortet. Bruker 100Mbit mode da resten av nettverket er 100mbit. Det funker ok i WinXP. Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Hei. Har fått det til. Kompilerte drivere for kort og la til e1000 som modul i YAST. Takk for hjelp!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå