Gå til innhold

Eksternt grafikkort til laptop u monitor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hva mener du egentlig med "uten monitor" ?? Funker ikke skjermen i Thinkpad'n ?

Hvis du skal bruke et eksternt skjermkort, hva skal dette kobles til ? En TV eller LCD-Monitor ?

Beklager formuleringen. jeg mente om det finnes et eksternt skjermkort til min lenovo laptop. Skjermen funker. Må jeg kjøpe en en ny monitor i tillegg til min monitor på Lenovo laptopen for å bruke et eksternt grafikkort?
Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår deg rett så vil du kjøpte et eksternt skjermkort for å få bedre spill-grafikk og ikke for å koble til flere skjermer. (som jeg tipper er den vanligste grunnen)

 

Jeg tror likevel at det ikke er mange som støtter tilbakekobling til intern skjerm, jeg vet heller ikke om noe slikt er teknisk mulig via en generell tilkobling som PCI.

 

f.eks dette kortet.

http://www.asus.com/Graphics_Cards/External_Graphics_Card/XG_Station/

har egne utganger for skjermer.

 

mens i omtalen her:

http://www.pcgamer.com/2011/09/20/hands-on-with-sonys-external-graphics-card-its-superb/

så sitter det eksterne skjermkortet i en tilpasset docking-stasjon og da virker det som at bildet vises på interne skjermen.

 

Jeg greier ikke å finne at Lenovo har noen tilsvarende løsning som Sony har så da blir vel svaret at du må bruke en ekstern skjerm.

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår deg rett så vil du kjøpte et eksternt skjermkort for å få bedre spill-grafikk og ikke for å koble til flere skjermer. (som jeg tipper er den vanligste grunnen)

 

Jeg tror likevel at det ikke er mange som støtter tilbakekobling til intern skjerm, jeg vet heller ikke om noe slikt er teknisk mulig via en generell tilkobling som PCI.

 

f.eks dette kortet.

http://www.asus.com/...ard/XG_Station/

har egne utganger for skjermer.

 

mens i omtalen her:

http://www.pcgamer.c...ard-its-superb/

så sitter det eksterne skjermkortet i en tilpasset docking-stasjon og da virker det som at bildet vises på interne skjermen.

 

Jeg greier ikke å finne at Lenovo har noen tilsvarende løsning som Sony har så da blir vel svaret at du må bruke en ekstern skjerm.

tusen takk for hjelpen, men vet du om en bra monitor i prisklassen 2000
Lenke til kommentar

Du får mye fine skjermer til 2000,-

 

jeg kjøpte 3x 27"

er temmelig fornøyd med de... men det er jo ikke 120Hz på de da.. som jeg ville hatt i tillegg men det ble så dyrt..

 

ellers får du jo BenQ 24" skjermer for under 1500,- som fungerer fint.. har en G2420HD på jobb som fungerer utmerket.. brukte også det før når jeg spillte..

 

Skjermkort der er det litt forskjellige valg.. men jeg tror du bør satse på et eksternt kort igjennom PCI-E (som de fleste maskinene har..) selvom den interne som er på stasjonere maskiner ofte er 16 ganger så raskt.

det fins bokser som gir deg en liten kabelbit fra pci-e porten på maskinen din (bærbar) og ut til en pci-e boks, derretter er det bare og montere vanelige skjermkort.

 

Har du Nvidia kort i din maskin, så har du et annet valg også..

ekstert skjermkort fra nvidia.. som kun kjører PhysX for og frigjøre det interne kortet litt.. vil fort gi deg en boost på noen fps - husker ikke hvor jeg fant artikklen om det.. men det var en som hadde skrevet en artikkel om den metoden .. (da spesielt for stasjonere maskiner) men konseptet er likt..

 

dedikert PhysX kort er nok billigste løsningen du kan få bedre grafikk på

 

noen bærbare støtter bytting av skjermkort, (hvis det ikke er ferdigmontert på hovedkortet.) men da må du kjøpe orginal kort,, som ofte er SYKT dyre.

Edit: lagt til tilleggs info.

Endret av Omland07
Lenke til kommentar

Du får mye fine skjermer til 2000,-

 

jeg kjøpte 3x 27"

er temmelig fornøyd med de... men det er jo ikke 120Hz på de da.. som jeg ville hatt i tillegg men det ble så dyrt..

 

ellers får du jo BenQ 24" skjermer for under 1500,- som fungerer fint.. har en G2420HD på jobb som fungerer utmerket.. brukte også det før når jeg spillte..

 

Skjermkort der er det litt forskjellige valg.. men jeg tror du bør satse på et eksternt kort igjennom PCI-E (som de fleste maskinene har..) selvom den interne som er på stasjonere maskiner ofte er 16 ganger så raskt.

det fins bokser som gir deg en liten kabelbit fra pci-e porten på maskinen din (bærbar) og ut til en pci-e boks, derretter er det bare og montere vanelige skjermkort.

 

Har du Nvidia kort i din maskin, så har du et annet valg også..

ekstert skjermkort fra nvidia.. som kun kjører PhysX for og frigjøre det interne kortet litt.. vil fort gi deg en boost på noen fps - husker ikke hvor jeg fant artikklen om det.. men det var en som hadde skrevet en artikkel om den metoden .. (da spesielt for stasjonere maskiner) men konseptet er likt..

 

dedikert PhysX kort er nok billigste løsningen du kan få bedre grafikk på

 

noen bærbare støtter bytting av skjermkort, (hvis det ikke er ferdigmontert på hovedkortet.) men da må du kjøpe orginal kort,, som ofte er SYKT dyre.

Edit: lagt til tilleggs info.

tusen takk for t godt og informativt svar!
Lenke til kommentar

Du får mye fine skjermer til 2000,-

 

jeg kjøpte 3x 27"

er temmelig fornøyd med de... men det er jo ikke 120Hz på de da.. som jeg ville hatt i tillegg men det ble så dyrt..

 

ellers får du jo BenQ 24" skjermer for under 1500,- som fungerer fint.. har en G2420HD på jobb som fungerer utmerket.. brukte også det før når jeg spillte..

 

Skjermkort der er det litt forskjellige valg.. men jeg tror du bør satse på et eksternt kort igjennom PCI-E (som de fleste maskinene har..) selvom den interne som er på stasjonere maskiner ofte er 16 ganger så raskt.

det fins bokser som gir deg en liten kabelbit fra pci-e porten på maskinen din (bærbar) og ut til en pci-e boks, derretter er det bare og montere vanelige skjermkort.

 

Har du Nvidia kort i din maskin, så har du et annet valg også..

ekstert skjermkort fra nvidia.. som kun kjører PhysX for og frigjøre det interne kortet litt.. vil fort gi deg en boost på noen fps - husker ikke hvor jeg fant artikklen om det.. men det var en som hadde skrevet en artikkel om den metoden .. (da spesielt for stasjonere maskiner) men konseptet er likt..

 

dedikert PhysX kort er nok billigste løsningen du kan få bedre grafikk på

 

noen bærbare støtter bytting av skjermkort, (hvis det ikke er ferdigmontert på hovedkortet.) men da må du kjøpe orginal kort,, som ofte er SYKT dyre.

Edit: lagt til tilleggs info.

Har også en stasjoner pc også:

 

Acer Aspire M5200

 

AMD Phenom 8450 triple-core processor @ 2.10 GHz

 

4,00 GB RAM Vista Home Premium SP2

 

nvidia geforce 8600 gt

 

er kjøp for tre år siden.

 

Vet du om det finnes noe noen kompitable eksterne skjermkort fra nvidia og har du noen tips som både er bra og billig?

Lenke til kommentar

Du får bokser som støtter interne skjermkort til bærbare maskiner... jeg finner ikke helt de jeg tenkte på.. men her er et alternativ som kunne blitt brukt

alternativ1

alternativ2<

 

det finnes også en del alternativer som er ferdig med intigrert kort.. men finner ikke de i farten..

fant en liten artikkel angående PhysX som jeg vil anbefale ved ønske om og booste effekten litt på bærbar maskin. PhysX-Hardware

 

Jeg har ikke testet systemet.. men utifra hva jeg har hørt skal det fungere fint.. (nærmeste jeg har testet er Nvidia Quadro kort.. med PhysX støtte.. som hjelper mye ved 3d-Cad tegning.. som jeg jobber med..

Lenke til kommentar

dedikert PhysX kort vil omtrent ikke hjelpe deg i spill i det hele tatt... selv i spill som støtter PhysX har det ikke så stor virkning

 

kan du forklare litt nærmere hva du egentlig skal?

 

skal du få bedre spillgrafikk på laptopen? eller den stasjonære?

 

i begge tilfeller vil CPU være en ganske begrensende faktor uansett...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

dedikert PhysX kort vil omtrent ikke hjelpe deg i spill i det hele tatt... selv i spill som støtter PhysX har det ikke så stor virkning

 

kan du forklare litt nærmere hva du egentlig skal?

 

skal du få bedre spillgrafikk på laptopen? eller den stasjonære?

 

i begge tilfeller vil CPU være en ganske begrensende faktor uansett...

Jeg tenker å øke spillgrafikken min på laptopen, men hvis det ikke funker eller har liten virkning vil prøve på den stasjonære. Det eneste jeg bryr meg om er å øke spillgrafikken på laptopen og jeg lurer på den mest effektive og billige måten på å oppgradere grafikken. Det trenger ikke å være et ekstent kort. Vil helst betale maks 600-700kr.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...