Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det er noen der ute som vet om noen programmer der man kan lage animasjoner som Balrog-en i LOTR som man kan sette inn i filmer som man har laget selv. Er ganske så nybegynner, men Balrog-en var det eneste som jeg kom på for beskrivelse(har ikke planer om å lage noe sånn stort enda.) Trenger bare et Lett programm som kan gjøre dette, Samme hva prisen er.

Endret av Saurdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen er misvisende. Dette har lite med innholdet å gjøre. Jeg trodde det handlet om maskinvalg til programmering, 3d-modellering og videoredigering. Men for å svare på spørsmålet ditt:

Du må lære deg 3d-modellering for å lage 3d-modeller (som balrogen). Så kan du laste denne modellen inn i f.eks. en spillmotor som du så kan lage sekvenser du kan ta opp og eksportere som film. Eventuelt at du lager animasjoner i 3d-programmet.

Et kommersielt program som er kjent for dette er Maya. Et annet er 3D Studio Max. Disse er dog ganske dyre, men det finnes open source varianter som Blender. Alle disse kan du bruke tli å lage animasjoner.

En god spillmotor for å lage animasjoner er f.eks. Unreal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...