AnonymDiskusjon Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Jeg er deprimert, og har vært "syk" lenge, (flere år), jeg har ingen eller liten forbedring av diverse antidepressiv farmakopia. Jeg vet at før behandlet man ofte pasienter med depresjon med stimulanter, noe som ikke er vanlig lengre. der det fremdeles slik at man kan få stimulanter, og hvilke legemiddler snakker man isåfall om? Jeg trenger bare noe jeg kan anbefale fastlegen min, han er medgjørelig når det kommer til å prøve nye piller, (har vært igjennom, Tolvon, Efexor/Venlafaxin, Zoloft, og et par jeg ikke husker navnet på, ingen av dem har gitt meg en bedre tilværelse, og jeg ser desperat etter noe nytt da jeg er klinisk deprimert, og terapi hjelper ikke særlig. Takk! Anonym poster: 1492bf7a35c1d9ba275afe5fe8efdd43 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Skal ikke legen se etter nye behandlinger til deg?? -frank Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Tolvon, Efexor/Venlafaxin, Zoloft, alt det over er kun zombie medisin. Prøv noe naturlig- søk etter 5-Hydroxytryptophan aka 5-htp Stimulanter får du ikke, hvertfall ikke etter siste års utvikling..Før fikk de barbiutaler mixet med amfetamin 1965-70 utover til 2001 var da siste pasient fikk det.. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Jeg tenker i alle fall at det er viktig å ha det som trengs for å produsere nevrotransmitterene som du trenger, og det er spesielt tryptofan som er viktig. 5-HTP er enda nærmere, men det ble regulert som legemiddel når prozac kom på markedet, så om du skal ha det må du bestille det innen EU for å få tak i det lovlig uten søknad. 5-HTP fungerer best om du samtidig får i deg karbohydrater, for de hjelper på å få transportert stoffet inn i hjernen. Hvis du tåler cashewnøtter så er ofte en håndfull med disse tilsvarende en tablett antidepresiva i virkning. Det er et preparat fra True Hope som kalles Empowerplus som du kan få på registreringsfritaksordningen. Statens legemiddelverk stiller seg skeptisk til medikamentet, men de som jobber biokjemisk har plukket fra hverandre argumentene og mener det hele er søkt og bare for å beskytte legemiddelindustrien. Jeg mener i alle fall det kan være verdt et forsøk. Har du problemer med f.eks å oppta mineraler så kan dette preparatet være nok til at du får det du trenger, som igjen kan oppregulere mye i kroppen. Det er vel over 500 enzymer som er avhengig av magnesium og zinc, og uten at disse fungerer godt er det lite som gjør det. Er du flink tl å trene, spise riktig og ha sosial kontakt ? Du kan jo vurdere en ny utredning. Det er lang fra enkelt å få 100% riktig diagnose, og uten den blir all behandlig også helt feil. Stimulanter tviler jeg sterkt på at du får utskrevet med mindre du har symptomer på f.eks ADHD/ADD. Kan også være lurt å prøve lecitin. Rundt 3 spiseskjeer hver dag er en grei doseing. Større helsekostbutikker pleier å ha dette. Prøv også å hold deg unna all form for sukker og hvetemel, melk etc. Du kan forsøke et godt proteinpulver som f.eks whey tech fra proteinfabrikken. Endret 17. mars 2012 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå