deleder Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 WV Polo 1.4 Bensin Automatgir Var på service i november der det ble gjennomført oljeskift. Etter en halvtimes køkjøring begynte det å ryke fra bilen etter en stop på et par minutter. Hørte også en skjærende lyd som gikk bort etter par minutter. Siden jeg var midt i et kryss skrudde jeg av og på motoren før jeg kom meg inn i en sidegate. Motoren var ikke varmere enn vanlig, og det var ingen røyk å spore da jeg åpnet panseret. Noen som aner hva dette kan være? Er det bare å få den inn på service fort som fy? Selv har jeg null peiling på bil. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Røyk fra under panseret eller eksosen? Kan ha vært vann? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Det var forran i motoren. Hvit røyk. Har skjekket olje og kjøleveske, der er det rikelig. Hvis det var vann, hva var lyden jeg hørte da? Kjørte en mi etterpå etter en halvtime. Merket ingenting da. Kan noe ødelegges ved bruk av bilen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Skjærende lyd som plutselig blir borte kan være en stein som har kilt seg mellom bremseskiven foran og skjoldet på baksiden av denne. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Kan det komme røyk i samme slengen da? Mener det skjedde etter jeg hadde stått stille i et minutt eller to før jeg skulle gi gass igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Kommer ikke røyk fra stein mellom skive og skjod nei, men det KAN har vært noe annet en stein, kanskje? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 hm.. Snakket med en type nå som mener det kan være lekkasje av frostvæske. Da kan det vist ryke noe jævlig.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Du sier jo at det er rikelig med kjølevæske. Hvor kommer denne fra da? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Aner ikke, regner med den kommer fra Møller. 2x service i året Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Dersom det lekker kjølevæske, vil nivået minke, og du sier du har rikelig. Hvem som har etterfylt sist er ikke så viktig.... Lenke til kommentar
Mafiapungen Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Hvit røyk kan nok være frostvæske, ja. Det høres litt ut som om det er toppakningen som begynner å bli gåen i verste tilfelle. Men som de andre sier, du vil nok få en indikasjon på at det er frostvæske ved å sjekke nivået på tanken. Merker du noe til at motoren er betydelig latere eller at det f.eks ryker om du er litt hard på pedalen? Det kan nok lønne seg å la en erfaren sjekke, for det hørtes ikke normalt ut! Se forresten etter om det er en form for grøtete olje på motoren, forenklet sagt. Endret 20. mars 2012 av Mafiapungen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå