surtur Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 jeg har en nyanskaffet Hansol H950 og et forferdelig MX460 skjermkort med tv-ut som jeg har tenkt å få opp på min gamle Bang & Olufsen tv ved hjelp av composite... dette fungerte helt flott før, men nå som oppløsning på Hansol'en er langt større blir TV-bildet for "lite", slik at jeg ikke ser hele skjermbildet... Hvordan kan jeg fikse dette? Lenke til kommentar
crom Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Sette ned oppløsningen til 800x600 eller 1024x768 Lenke til kommentar
surtur Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 jeg kan jo ikke sette ned oppløsningen på en 19" LCD skjerm til noe som helst under 1280x1024.... det er så absolutt ikke et alternativ derimot skulle jeg gjerne hatt ett program som håndterte "kloninga" litt bedre enn Asus' Nview....flere konfigurasjonsmuligheter blant annet... Lenke til kommentar
crom Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Personlig så bruker jeg kun tv-ut'en til å se på film. I de detonator driverene jeg bruker (43.45 elns) er det en option for videozoom under overlay, slik at filmen tilpasses automagisk til det tv ut'en takler (800x600 i mitt tilfelle). Dette betyr at windows desktopen blir større enn tv'n men film vises riktig, uten at jeg må manuelt sette oppløsninga. Men skal du jobbe med full desktop på tv'n er jeg ganske overbevist om at du må senke oppløsninga. Lenke til kommentar
surtur Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 jeg har kun tenkt å se film på tv'n...eventuelt teste hvordan enkelte spill funker. men mine drivere har jo ingen slik funksjon..._det_ er problemet Lenke til kommentar
crom Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Siden det er et kort med nvidia chipset kan du jo legge inn detonator drivere. Går det dårlig, kan du jo alltids dra en rollback evt. test tv-tool, som er et fin program når det kommer til tv-out kontroll Lenke til kommentar
surtur Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 okai, skal teste det kommer tilbake med resultat... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hvis du kloner bildet vil det være i samme oppløsning. Men hvis du setter TV'en opp som "extended desktop" kan du velge oppløsning. Men hvorvidt skjermkortet ditt støtter det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
surtur Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 nå har jeg oppdatert til de nyeste drivere, men forstår meg ikke helt på oppsettet. jeg får en dobbel monitor-greie....slik vertikal "gå-over-i-hverandre" sak vil jo klone bildene....TV-Tool er på vei ned for å fikse problemet...får se hva jeg finner ut takker Lenke til kommentar
surtur Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Dette ser dårlig ut...får feilmeldinger når jeg bruker Tv Tool jeg har vel bruk for et bedre skjermkort, med DVI og TV-Out ser det ut til. får vel lage lese litt rundt på forumet om akkurat det...så får vi se.. uansett; her er feilmld; "This action cannot be performed, because a required function was not found tn the graphics driver on this system! Please update to Detonator 43.45 or later!" har jo nettopp oppdatert til de nyeste driverene... men men Lenke til kommentar
NesQuick Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 i alle nview driverne jeg har vært borti har man kunnet velge show video in fullscreen i overlay tab'en... der kan du jo velge at filmen skal spilles i fullskjerm på tv'en, uansett hvilken oppøsning tv'en er i.. funker dritbra her hvertfall..... Lenke til kommentar
surtur Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 ah, finally... men trenger nytt skjermkort uansett da uff, føler meg n00b nå as... :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå