Akselev Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Hei. Lurer på om det er noen spesifikke "titler" som jeg kan søke hyre som på et sykehus? Ser for meg at jeg arbeider på et sykehus når jeg er ferdig utdannet, så det hadde vært smart for meg å fått litt innsikt i hvordan det foregikk, og skape nye kontakter. Er seksten (fyller sytten i sommer), og har ingen spesiell erfaring fra helsevesenet, uten om meg selv som pasient. Håper på svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Alle yrkene på sykehuset er fagutdanninger.. det eneste som man ikke trenger utdanning til er portør. Dvs kjøre tomme senger til og fra avdeling og noen ganger senger med pasienter (levende/døde). Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Ja, men det er vel noe annet som jeg er "kvalifisert" til å gjøre? Ryddegutt, eller noe... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Du er kanskje litt ung til å få jobb på sykehus. På et sykehus opplever man mye rart, og som regel stilles det strenge krav til taushetsplikt. Mange sykehus ansetter egne vektere, men dette er stillinger du må søke etter du har blitt 18 år. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Du kan kanskje få jobb som portør, men ellers ville jeg ikke satset på å jobbe på sykehus om du ikke har utdanning eller er i utdanning. Det er lettere å få seg jobb på sykehjem uten erfaring og i lavere alder om du vil jobbe i helsevesenet. 2 Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Du kan kanskje få jobb som portør, men ellers ville jeg ikke satset på å jobbe på sykehus om du ikke har utdanning eller er i utdanning. Det er lettere å få seg jobb på sykehjem uten erfaring og i lavere alder om du vil jobbe i helsevesenet. Ja. Sykehjem kunne også vært noe... Skal se hva jeg finner ut av! Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Bra greier. Om du ringer rundt til aktuelle sykehjem og presenterer deg selv og spør om det finnes noen ledige vakter så er sjansen stor for at du får komme på et intervju. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå