LonelyMan Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Jeg heter Pål, mine venner kaller meg Pål Staten og pengeinnkrevere kaller meg Pål Isaksen Jeg liker bål, hvert bål jeg tenner føler jeg meg snål og brenner. Når jeg skylder staten noe blir det helvete inkassokrav, politianmeldelse og korte tidsfrister Når staten skylder meg noe så blir det grillfest ingen inkassokrav, ingen politianmeldelse, utbetalingsfrister på 1 år er ikke uvanlig (restskatt eller for mye betalt til lånekassen er eksempler) Om en tyv stjeler 1000 kr i skattesnylteri så ringer skatteetaten deg og har teoretisk sett 12 år rett til å føre bokettersyn med deg Om en av statens ansatte stjeler noen millioner så trer han bare av fra stillingen, og mer er det ikke. Jeg får stadig høre av myndighetene at jeg må ha god arbeidsmoral, da vi folk som regel jobber i produktive næringer hvor det faktisk skapes noe verdier i samfunnet. Statlig ansatte jobber som regel i tjenesteytende næringer hvor oppgaven er å holde oppsyn og statistikk over de som jobber i de øvrige næringer. Det er så flaut når de kritiserer oss og når ingen av de produserer noe av verdi i samfunnet selv. Det ble et sært dikt om en kan kalle det det. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Staten kaller meg Pål Isaksen Når jeg staten skylder penger Vil jeg ikke leve lenger Byråkrati og inkassokrav Nå trenger jeg virkelig hjelp fra NAV Hvis derimot staten er meg skyldig Er alle klager helt ugyldig Med flaks får jeg pengene til neste år Og det er kanskje ikke alt jeg skal ha at jeg får Om du stjeler, med rente Det som staten stjal fra deg Ja da kan du forvente Kreditorer på din vei Sløyfa den delen med bålet... Endret 17. mars 2012 av ikkespisgress 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå