Jarlex Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Jeg ser etter filmskole som kan gi meg muligheter som regissør og mulighet til utplassering i USA. Jeg føler at jeg er nokså flink i det å regissere. Har gått medier og kommunikasjon i 3 år snart og har regissert noen kortfilmer, reklamefilmer og dokumentarer, så jeg har litt erfaring innenfor dette. Etter militæret vil jeg gå på en skole som kan gi meg mer kunnskap innenfor regi og en god utdanning. Jeg har sett på filmskolen i Lillehammer, men her er det for det meste fokus på flerkameraproduksjon og dokumentarfilm. Norges Kreative Fagskole (NKF) virker interessant, men det vil ikke bli mulig å ta et år i USA. Nordisk Institutt for Scene og Studio (NISS) føler jeg legger mye fokus på TV. Det jeg til slutt har lest mer om er medieproduksjon på NTNU fordi det vil også gi meg mulighet til å reise til USA. Her er det ikke spesialisering innenfor regi, men jeg håper det kanskje kommer inn i programmet. Har noen erfaring med noen av disse skolene, eventuelt en liknende utdanning? Grunnen til at jeg vil ta et år i USA er fordi jeg vil danne et nettverk der også samtidig som jeg opplever filmkulturen der på nært hold. Jeg vil helst ikke ha 100% filmutdanning i Norge fordi jeg ikke liker mesteparten av norsk filmproduksjon. Støtten man får til produksjon av film i Norge er heller ikke god, noe som fører til sære filmer osv. En annen mulighet er å begynne på amerikansk filmskole med en gang, men dette vil jo selvfølgelig være vanskeligere. En mulig skole som er støttet av lånekassen er University of California, men det første bachelor-året (freshmans year) må man legge ut for selv, og det er ganske mye penger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå