Gå til innhold

Har jeg klagerett?

Anbefalte innlegg

I 2007 investerte jeg i en internasjonal eiendomsportefølje hos Acta for rundt 150 000 kr. Jeg ble overtalt til å invistere i dette produktet selv om jeg måtte låne pengene fordi det var et produkt med moderat risiko og jeg antageligvis ville slå bankrenten. Jeg ble informert om at det i den første tiden ville nok gå i tap, men med 5 års prespektivet ville lønne seg.

I løpet av 2008 og 2009 sank porteføljen som en stein med et tap på 58% og siden har den lagt på det nivået. Selv om verden har kommet seg etter finanskrisen, aksjer har steget osv så har denne porteføljen lagt på stedet hvil.

Jeg er klar over at det er en risiko å investere, men jeg var aldri interessert i å gå inn i noe høyrisikoinvestering med store topper og bunner. Dette ble forklart til Acta på det tidspunktet. Et tap på 58% mener jeg er utenfor det jeg burde forvente.

Har jeg klagerett på denne investeringen og i så fall, hvor bør jeg henvende meg?

Er (nå) klar over at det ikke var det smarteste jeg har gjort, men jeg stolte vel for mye på rådgiveren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nordmenn er desverre fantastisk lettlurte så du er ikke aleine om å ha gått på limpinnen. Nå har jo ikke du lånt deg fra gård og grunn her og det er jo noe positivt oppi elendigheta.

Har man ikke penger man har råd å miste så skal man ikke spekulere i noe som har med aksjer eller børs og gjøre.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nordmenn er desverre fantastisk lettlurte så du er ikke aleine om å ha gått på limpinnen. Nå har jo ikke du lånt deg fra gård og grunn her og det er jo noe positivt oppi elendigheta.

Har man ikke penger man har råd å miste så skal man ikke spekulere i noe som har med aksjer eller børs og gjøre.

Det er jeg jo enig i og heldigvis har jeg råd til å miste dem i den forstand at min levestandard ikke endres, men spørsmålet gikk på om jeg hadde klagegrunnlag.

Lenke til kommentar

I saken du linker til, så hevder saksøkerne at de ikke ble informert om at de kunne tape på dette.

Spørsmålet blir om du kan hevde det samme. Du visste at det var en risiko (selv moderat risiko har en risiko for tap, derav navnet "risiko").

Du kan jo se om du får noe ut av å ta kontakt med de som er med i Investorgruppen 2011.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...