Majken91 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Hei! Har spurt om en oppgave tideligere, og da fikk jeg hjelp. Men står litt fast på denne også, men jeg greier ikke å regne den ut..... Oppgaven; Du holder fem knop, og skal kjøre 17 nautiske mil (èn nm = 1852), hvor mange timer tar det før du er fremme? Svaret skal bli noe med 3 timer (husker ikke eksakt). HJELP? Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Hei! Har spurt om en oppgave tideligere, og da fikk jeg hjelp. Men står litt fast på denne også, men jeg greier ikke å regne den ut..... Oppgaven; Du holder fem knop, og skal kjøre 17 nautiske mil (èn nm = 1852), hvor mange timer tar det før du er fremme? Svaret skal bli noe med 3 timer (husker ikke eksakt). HJELP? Holder du én knop i én time, kommer du én nautisk mil. (Kilde) Avstand/Hastighet=Tid Du trenger ikke gjøre om noen verdier her, da det er et én til én forhold. Akkurat som Km og Km/t. Avstand:17 nautiske mil. Hastighet: 5 knop. Derav: 17/5=3.4t 3.4t=3t og 24m (0.4*60=24) Endret 16. mars 2012 av Leakim1991 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå