Mikaelol Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Heisann! Jeg lager et arkiv som består av et mappehierarki med bilder i. Har kjørt meg litt fast og sliter med å finne en løsning på problemet mitt. $archiveName = "./bilder/"; $archiveRef = opendir($archiveName); while (($next = readdir($archiveRef))){ $foldername = $archiveName . $next; if(is_dir($foldername)){ echo "<a href='$foldername'>$next</a><hr /><br />"; } } Her er koden jeg bruker for å liste mappene i en gitt mappe. Problemet er at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal kunne trykke på linken til en mappe for så å få kjørt samme kodesnutten (og forsåvidt resten av fila) igjen slik at jeg får lista ut mappene i den valgte mappen. Ser for meg at problemet kan løses med inkludering og/eller en funksjon, bare ser ikke helt hvordan. Forslag og tips mottas med stor takk. - Mikael Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Du kan bruke en global variabel slik som $_GET, og deretter utføre koden dersom variabelen samsvarer. F.eks bruke denne linken_ <a href="side.php?sti=bilder">link<a/> (Endre "side.php" til siden der koden ligger) Dersom linken ligger på samme side som koden, kan du bare skrive: <a href="?sti=bilder">link<a/> Deretter endre koden din slik: if ($_GET['sti']=="bilder"){ $archiveName = "./bilder/"; $archiveRef = opendir($archiveName); while (($next = readdir($archiveRef))){ $foldername = $archiveName . $next; if(is_dir($foldername)){ echo "<a href='$foldername'>$next</a><hr /><br />"; } } } Dette er en av flere løsninger, men det vil fungere bra. EDIT: FAEN TA ALTSÅ! Dritten endrer alle "<" og ">" til drit hver gang jeg redigerer. Endret 16. mars 2012 av Leakim1991 Lenke til kommentar
Mikaelol Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Fikk ikke helt den måten til å fungere. De linkene blir jo hardkoda slik jeg ser det(?), mens jeg er ute etter noe mer dynamisk. Jeg skal kunne opprette nye mapper med bilder. Når jeg da laster inn siden på nytt er tanken å få opp en link til mappen. Trykkes det på linken skal igrunn samme koden kjøres, bare endre variabelen $archiveName slik at den samsvarer med linken som ble trykket på. Lenke til kommentar
Mikaelol Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Fant etter hvert et annet eksempel som bruker ca samme praksis som leakim nevnte. Fikk da kodesnutten til å fungere som ønskelig. Forøvrig var det kun en / som mangla fra å få eksempelet over til å fungere første gangen jeg prøvde. Takk for hjelpen o/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå