Gå til innhold

feil på vare fra Dealextreme


Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

kjøpte en mp3/mp4 spiller som ikke fungerer som den skal. opprettet sak på det.

De tilbydde meg 14USD og at jeg kunne beholde varen. fikk også vite det at jeg kan sende den inn igjen(England) og få ny-vare eller pengene tilbake.

 

jeg får refundert frakt som er opptil 35 % av varens verdi og ikke over 40 USD, spilleren kostet 46.20USD. Posten sier det ikke finnes Brev med sporing til utlandet, pakke vil koste over verdien på spilleren. :omg:

 

Har noen noen idéer?

 

Kan jeg kreve tilbake fra PayPal?

 

Trenger raskt svar da tiden holder på å renne ut...

 

Her er respons fra DX:

 

Dear customer,

 

Sorry for the inconvenience caused.

for defective item # 20638 , if you want to keep it ,we can give you $ 14 as discount for the item ; if you want to mail it back .please follow our return policy

 

 

 

Please accept our apologies for the defective item.

 

If your product is defective* within 90 days after shipment** and meets the following conditions:

 

The return shipping fee is less than 35% of the defective item(s) value.

The return shipping fee is also less than $40 USD.

 

Please return the item(s) using the least expensive shipping method with tracking number to:

 

ATTN: STONE BRIDGE GROUP

Unit E10, Voyage Park, Portfield Road

Portsmouth Hampshire po3 5fl

UNITED KINGDOM

 

Please note, an RMA confirmation letter was sent to your email address, please check the mail contents, print out the attached RMA label and affix the label to your returned package. If you cannot print the label, please write down the RMA code number on the outside of the package.

 

After your shipment, please take a picture of the proof of shipment (shipping receipt, certificate of posting, tracking number stub, etc). We will arrange for the replacement of the product and reimbursement for the return postage after the package is received and processed. DealExtreme will cover the actual postage according to the shipping receipt you provide.

 

Please note; if the product is defective between 90-150 days from shipment The return shipping costs will be your sole responsibility but DealExtreme will replace the defective item and pay all the necessary shipping fees for the replaced products that we ship to you.

 

Should the item become defective after 150 days from shipment, customers may send the unit back to us and we will forward the item to the manufacturer for repair or replacement. Repair cost (if any) as well as shipping to and from the customer will be at the customer’s expense.

 

IMORTANT: Please use the least expensive method to ship the item(s) back. Courier services such as EMS, UPS, FedEx, TNT, DHL etc are NOT eligible for return shipping cost reimbursements.

 

IMPORTANT: Please remember to include a note in your package indicating the following items, this note will help us to expedite the processing time for you.

 

1. Your order number,

2. SKU numbers returned and quantity, and

3. A short description of the problem(s) of the defective unit.

 

 

If there are any further inquiries, please feel free to contact us at anytime.

Thank you for your patience and understanding.

 

 

* Only for items without Special Warranty terms in the product description and excluding physical damage or incorrect use.

** The order shipment date and order notification are provided to you by email.

 

mvh

DB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en av ulempene med å kjøpe fra utenlandske butikker...

 

Blir det noe feil og du må sende enheten tilbake til butikken, så er dette svindyrt, og ofte over verdien på gjenstanden.

 

Godta 14 dollar refusjon fra DealExtreme, og vær kjempeglad for det. Du kan ikke kreve noe som helst fra verken DealExtreme eller PayPal. Alternativet er at de hadde krevd at du sendte mp3-spilleren tilbake før de ga deg noe som helst.

Endret av Black Star
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig med Black Star, er slik dealextreme er, man kan være heldig en gang, men når det først oppstår problemer er det veldig variert kvalitet på support.

 

Noen er hyggelig der, som i ditt tilfelle, andre sier kun returner varen og betal prisen blir.

Så det er litt ulempene å handle fra kina, men det er jo slik det er å kjøpe ting billig.

 

Neste gang ville jeg heller sett på nettbutikker og kjøpe billigst mulig der.

MP3 spillere blir raskt dyrt om de koster over 200 kr dermed ville jeg heller kjøpt det i norge.

 

Generieltsett har også delextreme øket leveringstiden noe voldsomt.

Bestilling for 3 uke siden har ennå ikke kommet, så jeg styrer unna der for en tid nå.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Han kan glemme både PayPal og Visa. Han har betalt varen frivillig. Han har fått varen. aren fungerte da han fikk den, og han fikk akkurat det han hade betalt for. Når den slutter å fungere, er det en selvfølge at man må sende den inn før man får ny/pengene tilbake - slik fungerer det i alle andre nettbutikker også.

 

Hva sal han fylle ut på reklamasjonsskjemaet egentlig. "Fikk produktet men det gikk i stykker etter en måned, og nå gir de meg ike en ny uten å få tilabke den gamle?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...