Kammizez Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Det kan såvisst bli konsekvenser av å ha sex med en som er mindreårig. Det har ikke noe å si hvor mye eldre du er enn jenta/gutten når du selv er over 16 og jenta/gutten 15 og dere har sex. Man skal være forsiktig med hvor man dypper løken! Såklart det kan bli konsekvenser. Det kan bli konsekvenser av alt. Om du generelt har sex tar du sjansen på at du kan gjøre noen gravid, eller få en kjønnssykdom. Men man burde ikke stoppe å ha sex av den grunn. Om man virkelig vil ha sex med jenta så lar du ikke alderen stoppe deg. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Hvis tilfellet er at jenta lyver på alderen, skal hun få bra vanskelig for å straffedømme deg etter sex. Lenke til kommentar
monoamine Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Det kan såvisst bli konsekvenser av å ha sex med en som er mindreårig. Det har ikke noe å si hvor mye eldre du er enn jenta/gutten når du selv er over 16 og jenta/gutten 15 og dere har sex. Man skal være forsiktig med hvor man dypper løken! Såklart det kan bli konsekvenser. Det kan bli konsekvenser av alt. Om du generelt har sex tar du sjansen på at du kan gjøre noen gravid, eller få en kjønnssykdom. Men man burde ikke stoppe å ha sex av den grunn. Om man virkelig vil ha sex med jenta så lar du ikke alderen stoppe deg. Selve poegenget med posten min er at man skal være forsiktig med å ha sex med folk som er under den seksuelle lavalder og generelt det å ha sex med feil person på feil sted og tid. Det virket for meg som om du tok litt lett på det med å bryte norsk lov og jeg så på det som riktig å komme med en advarsel. Det finnes faktisk tilfeller hvor 14åringer har vært villige i øyeblikket, men har spilt ut "under seksuell lavalder"-kortet i ettertid. Nå sier jeg ikke at alle 14-åringer vil anmelde deg etterpå hvis du har sex med de, men det finnes faktisk foreldre oppi dette bildet som også kan sette foten ned. Det er en grunn til at loven er som den er og det synes jeg man generelt man skal respektere. Men ja, for all del, ha sex med hvem du vil, tenk bare littegranne med riktig hode på forhånd Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Sjekk legg, kapp av et lem og tell ringer eller tell kjønnshårene. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 På skattelistene kan man sjekke fødselsår. Hvor er landet på vei når ungdommen ikke klarer å creepe rundt på nettet for noe så lett engang? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Hvis du har funnet ut av problemstillingen, vil du fortelle hva konklusjonen ble? Lenke til kommentar
kellz Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Om hun er yngre er det vel bare deilig. hva som er så deilig med yngre jenter? at de er lettere få tak i ? Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 For den seksuelle lavalderen i Norge er 16 år. Det burde ikke hindre noen i å gjøre hva en selv ønsker. Om en 18-åring har sex med en 15-åring blir det ikke konsekvenser av det, om det i det hele tatt blir anmeldt av noen. Det kan såvisst bli konsekvenser av å ha sex med en som er mindreårig. Det har ikke noe å si hvor mye eldre du er enn jenta/gutten når du selv er over 16 og jenta/gutten 15 og dere har sex. Man skal være forsiktig med hvor man dypper løken! Jeg skal være enig med deg dersom du vet om ett eneste tilfelle hvor en 18-åring har blitt domfelt for å ha sex med en samtykkende 15-åring. Lenke til kommentar
monoamine Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 For den seksuelle lavalderen i Norge er 16 år. Det burde ikke hindre noen i å gjøre hva en selv ønsker. Om en 18-åring har sex med en 15-åring blir det ikke konsekvenser av det, om det i det hele tatt blir anmeldt av noen. Det kan såvisst bli konsekvenser av å ha sex med en som er mindreårig. Det har ikke noe å si hvor mye eldre du er enn jenta/gutten når du selv er over 16 og jenta/gutten 15 og dere har sex. Man skal være forsiktig med hvor man dypper løken! Jeg skal være enig med deg dersom du vet om ett eneste tilfelle hvor en 18-åring har blitt domfelt for å ha sex med en samtykkende 15-åring. Reglene er som følger: Har du sex med noen under 14 år kan du bli dømt til fengsel, er aldersforskjellen under 4 år og den mindreårige er 14-15 år kan du klare deg med kun bøter, men er aldersforskjellen mer enn 4 år står du i fare for å bli satt i fengsel. Det var en sak hvor jenta satt selv i retten og sa at hun hadde vært frivillig med på det hele, men det hjalp ikke når loven er såpass tydelig på dette punktet. Jeg husker ikke konkret alder på jenta og gutten, men aldersforskjellen var under fire år slik at gutten slapp unna med bot. Jeg kan være enig i at det virker litt fjernt og at man burde få lov til å ha sex med hvem man vil så lenge det er frivillig, men selv om jenta/gutten er med aldri så frivillig så finnes det også foreldre som kan anmelde. I Spania bl.a. har de endret loven slik at de tar hensyn til hvert enkelt tilfelle (aldersforskjell, situasjon, modenhet osv) slik at det ikke er svart/hvitt med tanke på om du skal bli dømt eller ikke. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Om hun lyver på alderen sin, er hun absolutt ikke noe å satse på! For da lyver hun garantert om masse annet også, Nei, det trenger ikke å stemme. Hun lyver nok om alderen for å kunne være med denne fyren. Ja å du bryr deg om hva vennegjengen synes? 1: Bra vennegjeng 2:Bra robot du er Enig! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå