LoveAmiga Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Nok et patetisk eksempel på at noen hacker en webside bare fordi de kan. Det blir som å gå forbi en bil og si "Hei, denne bilen har en type lås som er enkel å åpne", for så å bryte seg inn i bilen og fucke opp hele interiøret. Bare på gøy. Det er jo liksom bileierens ansvar å ha en bedre lås. Jævla drittunger! Hør, hør! Du har så rett. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 I dag er det bare tapere som fortsatt driver med hacking. Ikke nødvendigvis. Det er mange hackere som jobber innen sikkerhet, utvikling og programmering også. Begrepet hacker skiller ikke på lovlig og ulovlig virksomhet. Synes det er kult at hackere f.eks har fått Wii Mote til å fungere på PC, at hackere får maskinvare til å fungere i Linux, osv. Her er det en hacker som har hacka en NES-kontroller til en sikkerhet-enhet med Arduino: http://hacknmod.com/hack/hack-a-nes-controller-into-a-security-keypad/ Eller om du vil lære om kernel hacking: http://kernelnewbies.org/KernelHacking Når du snakker om hackere, du mener ikke cracker-wannabies som bruker et eller annet program for å sniffe data og håndhilse? Det er ikke hackere i tradisjonell betydning, i såfall hadde alle kunne vært betegnet som hackere, de bruker bare programmer hackere har laget, enten for gode eller onde hensikter. Er nok ikke dumt å lære seg litt om hacking for å vite hvordan man skal beskytte seg imot black hat hackere. 5 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Håper at det blir innført regler snart som krevje at ein må vere sertifisert for å kunne setja opp norske nettsider. Beste måten å få vekk useriøse aktører. Er litt teit at dette bare skal gjelde rørleggere, elektrikere osv.. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Men har man et nettsted som kan inneholde sensitiv informasjon, så er det jo første bud at de oppdaterer softwaren slik at mulige sikkerhetshull blir tettet. Så i stedet for å synes synd på seg selv, så burde de heller ha konsentrert seg om driften av nettstedet sitt for å forhindre denne typen hendelser.. Dette er bullshit av typen som "hackerne" kunne kommet med. En nettside som narkoman.no inneholder svært lite verdifull informasjon, og de vil ikke bli utsatt for et angrep for informasjonens skyld. Den eneste grunnen til at den ble hacket var at noen kjedet seg eller kanskje hadde noe imot folkene bak nettsiden. Lenke til kommentar
karantene Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Ikke nødvendigvis. Det er mange hackere som jobber innen sikkerhet, utvikling og programmering også. Begrepet hacker skiller ikke på lovlig og ulovlig virksomhet. Begrepet er dog kontekstavhengig og må forståes i sammenheng med resten av det som står skrevet, både i innlegget og i den kommenterte artikkelen. Det menneskelige språket er finurlig og har mange ord og uttrykk som må tolkes i sammenhengen det benyttes. Du har kanskje akkurat begynt å lære deg språk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Dette er bullshit av typen som "hackerne" kunne kommet med. En nettside som narkoman.no inneholder svært lite verdifull informasjon, og de vil ikke bli utsatt for et angrep for informasjonens skyld. Den eneste grunnen til at den ble hacket var at noen kjedet seg eller kanskje hadde noe imot folkene bak nettsiden. Jeg vil tro at enkelte familier vil være uenige med deg! Det er ikke «bare bare» å stå frem med en narkoman i nærmeste krets. Og dette jo tabu emner i de fleste familier, og spesielt de som er godt bemidlet eller kjent i lokalmijøet, eller forsåvidt i hele Norge for den saksskyld. Samtidig så er nok siden frekventert av personer som enda ikke har kommet ut av «skapet» med sykdommen sin. Mye av informasjonen som ligger der kan være høyst sensitiv om den kommer i feil hender.. Og en narkoman er ikke bare den typen du finner på plata i Oslo, men også den direktøren som misbruker piller etter tennisalbueoperasjonen sin, og ble avhenging av smertestillende.. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Ikke nødvendigvis. Det er mange hackere som jobber innen sikkerhet, utvikling og programmering også. Begrepet hacker skiller ikke på lovlig og ulovlig virksomhet. Begrepet er dog kontekstavhengig og må forståes i sammenheng med resten av det som står skrevet, både i innlegget og i den kommenterte artikkelen. Det menneskelige språket er finurlig og har mange ord og uttrykk som må tolkes i sammenhengen det benyttes. Du har kanskje akkurat begynt å lære deg språk? Med tanke på måten du fremstilte det på, så er jeg uenig, men meg om det. Det er mange som ikke er klar over hva som ligger bak begrepet, så det er lett å tolke det i den retningen. ... og spar deg for de meningsløse frekkhetene dine. Endret 16. mars 2012 av tamarin 1 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Enig med Bradbury, at noen umodne gutter klarer å oppfatte seg selv som guds gave til nettsikkerheten i det de hacker sider fordi de kan er bare trist. Hvis de skulle bidratt til sikkerhet er det bare å sende en epost til sidene som kan være utsatt for angrep, de kan til og med tilby seg å fikse siden gratis. Jeg er personlig tilhenger av at vanlig folkeskikk gjelder også på internett. 2 Lenke til kommentar
TBlure Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 FYI, filen fra pastebin er i hvertfall ikke slettet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Jeg tror ikke det er noen her som mener at det NorSec gjorde var riktig, men mange, inkludert meg, mener alle nettsider har et visst ansvar for at brukeropplysninger lagres trygt, helst kryptert. Vi lever dessverre ikke i en verden hvor informasjon kan ligge åpent og usikret uten at noen tenker «dette vil jeg utnytte». Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Er nok ikke dumt å lære seg litt om hacking for å vite hvordan man skal beskytte seg imot black hat hackere. Eneste måten å være 100% trygg på er å la være å bruke noen form for nettverk. Trist, men sant. 2 Lenke til kommentar
Laohn Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Jeg tror ikke det er noen her som mener at det NorSec gjorde var riktig, men mange, inkludert meg, mener alle nettsider har et visst ansvar for at brukeropplysninger lagres trygt, helst kryptert.Vi lever dessverre ikke i en verden hvor informasjon kan ligge åpent og usikret uten at noen tenker «dette vil jeg utnytte». Dette er ikke grunnen til det Norsec gjorde da de har angrepet spillnettsteder som kun inneholder kallenavn og ingenting personlig. De burde bures inn på livstid. 2 Lenke til kommentar
jitnekonni Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Synd at siden ble hacket men sikkerhetsansvar ligger kun hos de som drifter siden og ingen andre. Samme gjelder det hos meg privat, hvis jeg har for dårlig sikring av mine verdier så kan jeg garantere deg at forsikringen holder så mye de bare klarer igjen. Det er helt klart og lov å være uenig og fornærmet, det er din menneskerett. Lenke til kommentar
Batteripakke Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 "3 Norwegian girls born i 1999 who learneed hacking on 4chan." ._. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Synd at siden ble hacket men sikkerhetsansvar ligger kun hos de som drifter siden og ingen andre. Samme gjelder det hos meg privat, hvis jeg har for dårlig sikring av mine verdier så kan jeg garantere deg at forsikringen holder så mye de bare klarer igjen. Det er helt klart og lov å være uenig og fornærmet, det er din menneskerett. Jeg er absolutt ikke fornærmet, men dine påstander er grunnløse. Les kapittel 21 i den nye straffeloven, så kan du se hvor ansvaret ligger. Loven er ikke i kraft ennå, men dette kapittelet kommer inn mer eller mindre uendret så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 https://twitter.com/#!/N0rSec mange andre sider som detter ned Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Enig med Bradbury, at noen umodne gutter klarer å oppfatte seg selv som guds gave til nettsikkerheten i det de hacker sider fordi de kan er bare trist. Hvis de skulle bidratt til sikkerhet er det bare å sende en epost til sidene som kan være utsatt for angrep, de kan til og med tilby seg å fikse siden gratis. Jeg er personlig tilhenger av at vanlig folkeskikk gjelder også på internett. Tro meg, den der kommer du ikke langt med, dette skjer også men det stappes bare under teppet og ignoreres, det må dessverre skje noe før de fleste nettsteder tar affære.Samme med programvare, ergo er disse gutta ett nødvendig onde samme hvordan man snur og vender på det.Så er det ikke alle av disse som er ute etter å gjøre det bare fordi det er mulig, det er også buisness, en server som de har kontroll på er ypperlig verktøy i bruk for innbrudd i større nettverk, ala Lockheed Martin og RSA. Endret 16. mars 2012 av 007CD 1 Lenke til kommentar
jitnekonni Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Synd at siden ble hacket men sikkerhetsansvar ligger kun hos de som drifter siden og ingen andre. Samme gjelder det hos meg privat, hvis jeg har for dårlig sikring av mine verdier så kan jeg garantere deg at forsikringen holder så mye de bare klarer igjen. Det er helt klart og lov å være uenig og fornærmet, det er din menneskerett. Jeg er absolutt ikke fornærmet, men dine påstander er grunnløse. Les kapittel 21 i den nye straffeloven, så kan du se hvor ansvaret ligger. Loven er ikke i kraft ennå, men dette kapittelet kommer inn mer eller mindre uendret så vidt jeg vet. Du får sitere den til meg siden jeg ikke klarer å finne noe relevant om straff for å bli hacket på grunn av manglendes oppdateringer mot kjente intrusions eller andre straffer for dårlig sikkerhet? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 det må dessverre skje noe før de fleste nettsteder tar affære.Samme med programvare, ergo er disse gutta ett nødvendig onde samme hvordan man snur og vender på det. Helt enig. Og akkurat det samme gjelder voldtekt av jenter. De må lære å forsvare seg selv. Voldtekter vil skje så lenge jenter ikke tar selvforsvarkurs. Inntil alle gjør det er voldtektsmenn et nødvendig onde for å lære jenter at de må forsvare seg selv. 3 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Bra du er enig Bradbury, for det er fakta. Mange ganger i uken rapporterer white hats om at det er ett sikkerhetshull i X og gir dem noen uker på å fikse det. Resultatet? De møter en vegg av stillhet, intet svar, ingen handling, så slipper de ut sikkerhets hullet eller utfører en hack og først da, skjer det noe og det blir fikset. Spørsmålet er, vil du ha en liten gruppe amatører som bare bryter seg inn og gjør litt ugang, eller vil du ha de som bryter seg inn for å bruke serveren til verre ting? Som for eksempel tømming av en bank, tyveri av buisness informasjon ala krysserraketter eller annet kriminelt snusk som bruker serveren som en buffer. Problemet er at ansvaret faller på eierene om det er dårlig sikkerhet, derfor er det kjøreregler som må følges og disse og mange andre følger ikke disse og da skjer slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå