HK416 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Hei. Bruker Engelsk office 2010 32bit. Det jeg skal gjøre, er å ha en full oversikt over bedriftens telefonummer, abo og priser. Lurer på om jeg kan gjøre om teskt til en verdi. Feks: Bedrift = 99, Bedrift Proff = 199 etc. Tenker at det skal være mulig å ha en formel som kan lese "bedrift=99" eller lage et filter som gjør at når du skriver 99 så blir det Bedrift. Dette vil jeg gjøre for å estimere måneds priser. Vi har også enkelte tillegstjenester som blir markert med X, og da vil jeg at X skal være 25. Men dette vil være samme formel (ser jeg for meg). Takk for forslag. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Lag en tabell, gjerne i et separat ark. I kolonne A skriver du tekstene dine, og i B korresponderende tall. Så bruker du en VLOOKUP-formel (sjekk Help) til å hente tall fra tabellen til cella ved siden av der du skriver tekst. HTH. Beste hilsen Harald 1 Lenke til kommentar
jhammer Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Du kan også bruke Hvis formelen til å løse dette. Hvor mange abo og priser gjelder det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå