Gå til innhold

mitt vankjølte r9700pro sliter litt med varme?

Anbefalte innlegg

har vannkjølt mitt r9700pro kort med denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=KOOLCPU01 kjøleblokken. jeg får blå gule striper på skjermen, varme, er denne blokken helt uduglig eller er det rammen dte må gjøres no med? den har jo ikke ram kjøling til vanlig. flere som har opplevd det samme? så no skrekk bilder av et brent kort for noen uker sia her og misliker ati kortett nok far før at det skal gå helt til helvette[/url]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

systemet er ikke overklokka nå. vanntempen er vell en grad eller 2 over romtempen, rammen er ikke varm (kan ta på den). gpuen tror jeg ikke skal være varm, den ser riktig montert ut, satt fint på når jeg satte ned kortett. ser ut som den kjøler greit (skal dobbelt sjekke i morgen). Men noe jeg merka med dette kortett er den stål plata som de har sytta bak noen kondensatorer øverst på kortett. den plata kan man steke egg på.

Det er den plata som sitter mot pci utgangene øverst på kortett. skal se om jeg finner no bilder

EDIT: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...700_pro/bak.jpg stål plata dere ser der

Lenke til kommentar

kan nok stemme at de har gjort no slikt., jeg må ha en 120mm vifte liggenes over for at jeg ikke skal få striper på skjermen. og 3dmarks er jo fin sak hvis jeg vil henge maskina, når jeg testa 1. gang trudde jeg ati kortett fikk med vind på natur testen, men skjønte fort den ikke skulle være der :)

Lenke til kommentar

Er det noen deler på undersiden av kortet som blir spesielt varme bortsett fra ram'en? Det er jo her den originale viften vanligvis er montert, og luftstrømmen fra den kan være rettet mot disse delene. Den platen på oversiden trenger du ikke stresse så mye med inntil videre.

Men uansett bør du montere et termometer på baksiden av GPU. Legg litt isolasjon over å les av under load. Da vet du i allefall om vannkjølingen gjør jobben sin.

Lenke til kommentar

mitt vannkjølte 9700 pro Sapphire AIW fungerer strålende, har 40 C ca og da kommer vannet rett fra en 35C CPU(XP2,8) vannkjøler, alt Waterchill.

Selv om jeg var litt skeptisk når jeg monterte og så at kjøleren berører PCI slotten og at den ikke dekker hel stabilisatorrammen som ligger rundt GPU

Lenke til kommentar

på mitt 9500 kort la jeg merke til at en slik varmeplate (men min på oversiden av kortet) ble sinnsyk varm så jeg gjorde slik:

http://www.aaseboe.com/Bilder/data/ribbe.jpg

og nå har kortet det myye bedre.

Hadde ikke noe feil i starten, men når komponenter blir så varme at det gjør vondt å ta på KAN det ikke være bra i lengden.

ribben var en gammel pentium ribbe som jeg saga og delte opp i en passende bit.

Lenke til kommentar
Forsvant stripene når du byttet drivere?

Jepp, stripene forsvant når jeg bytta

Hm, fikk samme problem med mitt kort med Omega, men stripene forsvant ikke når jeg byttet tilbake. Nå er kortet kaputt, til og med i Bios.

da er det nok omega driverne som gjør no ******, men omega driverne var mest stabile hos meg, aldri no bluescreen , men disse stripene var et helvette.
Lenke til kommentar

Har du fjerna shimmen rundt core så vannblokka får skikkelig kontakt da?

Jeg fjerna den med mitt Crucial 9700pro og har ei maze kjøleblokk oppå, funker utmerket. Har ellers ikke modifisert kortet men kjører på 360core og 340mem(680ddr) og fungerer utmerket. Den lille plata som kjøler strømforsyninga blir sinnsykt varm, men har ikke fått rota meg til å sette på noe mere kjøling der enda.

Lenke til kommentar

reiv den av i går kveld og hjalp betydlig, det som skjer nå er enten hw feil med kortett eller driverne. ting flytter plutselig på seg. ser gjennom bakken etc på flere spill. mye driver piss. men varmen bak på kortet på den stål plata er jo stygg farlig. brant meg i går.

Lenke til kommentar

Brenner meg på den jeg også, men kortet mitt er helt stabilt, selv om det er overklokka litt. Jeg bruker Omega driverne. Kan jo hende at kortet ditt ble for varmt pga shimmen og at du har skadet core pga det, men det er jo vanskelig å finne ut. Luftgjennomstrømninga i kabbiset mitt er ok siden jeg har en 120mm i front og to 80mm baki så det kan hende det blir for stillestående i ditt kabinett da.. Vanskelig å si hva som er feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...