Gå til innhold

[Løst] Linux distro for en Asus K73SV laptop ?

Anbefalte innlegg

Jeg kvittet meg med min stasjonære maskin for en stund siden, trodde jeg skulle kunne fungere med denne laptop'en med Win7.

Men det fungere for dårlig ganske enkelt. Etter hva jeg fant på http://www.linlap.com/wiki/asus+k73sv skrives det at det meste fungerer utenom wirless som må kompileres.

Pleier å bruke en Logitec bluetooth mus, men i verste fall kan jeg klare meg uten denne.

Står ikke noe om hvilke distribusjon(er) som er brukt, jeg tenkte på siste Mint.

Jeg er ganske avhengig av å få maskinen opp å gå, så er det noen her med litt første hånds erfaring med linux på denne maskinen.

Jon Gunnar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke fryktelig stor sjanse for å treffe på noen med eksakt samme modell, som bruker linux og som tilfeldigvis leser dette forumet.

Vil vel anbafale å teste et par live-CD'er eller teste de ifra usb-minne, for å finne ut om det er noen av de store distroene som passer for hardwaren.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha lagd en persistent Ubuntu/Mint-USB, bootet fra den, installert det som skal inn osv. Om det funker når alt er på plass på pinnen og du har reboota et par ganger, kan du bare kjøre på. Ifht. å kompilere wireless-drivere osv., kan du prøve deg på det også med en persistent-pinne - alle endringer du gjør blir lagret. Det er en grei måte å bli kjent med ulike distroer på.

Last ned Linux Pendrive Installer, lett som en lek. Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville ha lagd en persistent Ubuntu/Mint-USB, bootet fra den, installert det som skal inn osv. Om det funker når alt er på plass på pinnen og du har reboota et par ganger, kan du bare kjøre på. Ifht. å kompilere wireless-drivere osv., kan du prøve deg på det også med en persistent-pinne - alle endringer du gjør blir lagret. Det er en grei måte å bli kjent med ulike distroer på.

Last ned Linux Pendrive Installer, lett som en lek. Lykke til!

Virker som et svært så godt forslag. Mange takk for det.

--- Tester ut Mint nå, og ting virker veldig så bra. Igjen mange takk.

Endret av jon_gunnar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...