AnBa Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Hei Bestemte meg for en ukes tid siden at jeg ikke lenger ville studere det jeg nå studerer, Sosialantropologi. Dette var uheldigvis etter fristen for å trekke seg fra eksamen, så jeg har ikke fått gjort dette. Mine alternativer blir derfor å møte opp, sitte der i en time, og så trekke meg, skrive to sider med løst og fast som ikke dreier seg om oppgaven, eller ikke møte opp og heller lese til neste eksamen, som privatist om to uker. Det jeg lurte på er hva forskjellen er mellom å møte opp og trekke seg, levere inn en dårlig oppgave for så å stryke, eller ikke møte opp? Jeg vet at det ikke er et problem å møte opp og trekke seg, men jeg tror ikke så mange setter pris på å møte opp i en sal med rundt hundre studenter, for så å reise seg opp klokken 10 og trekke seg så alle ser det. I tillegg er det over en halvtime reisetid med bybane å komme seg dit for meg, tid jeg kunne tilbragt på bibliotek eller tid jeg kunne brukt på å ta igjen for tapt søvn. Jeg vet at jeg kommer til å stryke, har ikke fulgt med i dette faget og ikke deltatt på mer enn to-tre forelesninger og seminar. Så ja, spørsmålt mitt er som nevnt hva forskjellen erpå disse tre, og om å ikke møte opp teller som stryk. Så vidt jeg har forstått er eneste forskjellen at ved trekk med gyldig grunn mister du ikke en av dine tre sjanser på å ta eksamen, mens ved å ikke møte opp eller stryke mister du en av disse tre. På forhånd takk. K Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Då har du forstått det rett ja. Ved å ikkje møte så reknes det som ein stryk. Det å gå tidlig er ikkje eit problem då det nok er mange andre som går tidleg også. Enkelte av dei som er veldig flinke blir også raskt ferdig. Min anbefaling er at du i det minste møter opp og at du deretter gjer ditt beste. Dersom du får bestått så vil deler av studielånet ditt bli gjort om til stipend. Du vil i tillegg få studiepoenga noke som gjer at du kan bruke dette faget som poeng fyll i din neste utdanning (i staden for å ta valgfag). At karakteren blir dårlig speler liten rolle sidan alternativet er stryk. Dersom det finnes ein sjangs for at du kan klare å få godkjent så bør du møte opp og skrive så godt du kan. Med maks flaks så får du kanskje kun spørsmål om akkurat dei 5% av pensum som du kan. 1 Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Ah, okay. Takk for svaret, får se hva jeg gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå